Gå til innhold

Ny laptop med brukbar htpc-mulighet og bra cpu

Anbefalte innlegg

Hoi

Tiden er inne for å skifte ut min gamle Asus A8JSs. Jeg er usikker på det meste, men når det gjelder bruksområder så er jeg en ganske så enkel pc-bruker som bruker pcen til surfing, office og noe spilling (FM og Civilization-seriene, stort sett), samt den obligatoriske nedlastingen. Jeg vil ha en laptop som med enkelhet spiller av HD-filmer, har godt med RAM (min 2gig med mulighet for 2 til) og en rask prosessor. Uansett hvor enkle oppgaver jeg driver med, hater jeg å måtte vente. En SSD vil i så måte ikke være en ulempe, for å si det sånn. Om dette ikke finnes vil jeg helst ha en relativt stor disk. Videre vil jeg helst ikke ha integrert Intel-grafikk, med mindre denne har gjort store fremskritt i fht Nvidia de siste par årene.

Når det gjelder skjermstørrelse har jeg ikke helt bestemt meg ennå. Den eneste tanken jeg har gjort meg er at jeg tror jeg vil ha enten eller, altså ~13" eller >16", og gjerne med høy oppløsning.

Så det kanskje viktigste: Lydnivået. Jeg sitter i skrivende stund på en Thinkpad som har et veldig behagelig lydnivå. Asusen jeg hadde (som nå er inne til reparasjon (og forhåpentligvis et kjøp som blir opphevet)) bråkte som et uvær under medium load, men slo seg fortsatt av pga overoppheting. 3 reparasjoner har ikke hjulpet. Dette er noe som har irritert vettet av meg siden jeg kjøpte den, og vektlegges veldig sterkt.

Prisen kan være så høy som 15 k, men da skal det være en kvalitetslaptop som jeg kan ha i minst 3 år uten å drive og irritere meg over at de nye utgavene av FM eller Civ går som i suppe ... ;-) Det gjør selvsagt ikke noe om den er lavere. Ut ifra mine daglige pc-gjøremål innser jeg glatt at jeg ikke trenger noe vidunder, men jeg liker som sagt ikke unødig venting. HDMI er et krav.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...