Bllink Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Heisann! Vurderer chip på Audien min, type A4 1.8t B5 96mod. MEN, har hatt en del motor problemer. Feks skifta turbo pga et oljerør som var tett og tok knerten på deg gamle. Så hadde jeg nett oljetrykksfeil på motoren, der rådelager og oljepumpa vart skifta. Bilen har gått 235.000 km, det er jo egentlig ganske langt. Er det egentlig forsvarlig å chippe bilen da? Jeg regner med det blir litt meir påkjenning på motoren med chip. Takker for alle svar Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 235tusen kilometer er ikke langt. Høres ut som du ikke har bytta olje like ofte som du burde, og kanskje vært litt uforsiktig og bare stoppet motoren etter mye hardkjør. Chip og økt ladetrykk skal ikke være noe problem, selv om motoren har passert 200k km (såfremt den er tatt vare på). Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Problemet er ikke hos meg, men tidligere eierene. Har skifta olje 4 ganger sia jeg kjøpte den ifjor sommer. Og jeg kjøler ned turboen som oftast, såfremt jeg har det veldig travelt da. Ok. Får chippen ganske billig skjønner du, så kan ikke la det gå ifra meg Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvis motoren og turboen er frisk så er det bare å chippe Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Felott:) Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå