dalai Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei! jeg har et recordset som er åpnet og inneholder mange poster. går det ann å sende den som en parameter til en funksjon i en annen form frmHoved.hentdata(mitt_recordset) hentdata funksjonen min i den andre formen ser slik ut public sub hentdata (innrecordset as recordset) feilmeldingen jeg får er type mismatch noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 kildekode: Dim rsRecordset As New ADODB.Recordset .. fylle det med data .. frmAnnenForm.EnFunksjon(rsRecordset) målkode: Public Function EnFunksjon(rsTemp As ADODB.Recordset) .. og det eg vil frem til? sørg for at både variabelen i funksjonen og den som du sender er av samme type (ADODB.Recordset / ADODB.Record / Recordset er ikke samme type). sjekk også at funksjonen er public, og det det ikke er en annen funksjon som heter det samme... kan feilen komme et annet sted?[/b] Lenke til kommentar
dalai Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 hmm.. det fungerer fortsatt ikke. får bare feilmeldingen type mismatch. og debuggingen stopper opp på linjen hvor han kaller selve metoden ikke akkurat den deiligste feilmeldingen å feilsøke etter Lenke til kommentar
dalai Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 //I DIALOG formen min. denne skal ta imot recordset Dim rssoke As Recordset Public Sub set_recordset(innrecordset As adodb.Recordset) Set rssoke = New Recordset rssoke = innrecordset End Sub // I DATABASE formen min. denne sender recordset Dim rsnavn As adodb.Recordset Set rsnavn = New adodb.Recordset rsnavn.CursorLocation = adUseClient rsnavn.LockType = adLockBatchOptimistic rsnavn.Open select_navn, ourCon Dialog.set_recordset (rsnavn) //select_navn er en streng som er definert fra før. den fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå