Myklebust89 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har mekka til en liten MP3 spiller. Men jeg kunne tenke meg at det var en liten label på den, som når man loadet en sang, skiftet til sang/fil navnet. Hvordan kan dette gå? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hvis du bruker opendialog for å åpne sangene kan du skrive: label1.caption:=opendialog1.filename; på åpne knappen Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Ok... Jeg har gått over til å bruke en Edit ting, da dette passet bedre når jeg har flere bakgrunner å shit på min MP3player..... Men hvordan kan jeg få den til å bli multi-lined på en måte? det blir jo det samme der i kode.... edit1.text:=opendialog1.filename; ikke sant? Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Ok... Jeg har gått over til å bruke en Edit ting, da dette passet bedre når jeg har flere bakgrunner å shit på min MP3player.....Men hvordan kan jeg få den til å bli multi-lined på en måte? det blir jo det samme der i kode.... edit1.text:=opendialog1.filename; ikke sant? Hvem i alle dager ønsker å ha 'shit' på MP3-spilleren sin????! TEdit er en 'single-line'-editboks og kan ikke inneholde flere linjer. Da må du bruke TMemo i stede. Uansett så har jeg sett mp3-spilleren din, og tro meg - editboksen som du har filnavnet i passer ikke bedre.... En editboks signaliserer 'skriv i meg'. Bruk en label og la heller definisjonen av hvordan labelen skal se ut være en del av skinnet. Eventuelt kan du sette labelen til ikke-transparent og sette bakgrunnsfargen til hvit. -Vegar Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Men d bli rjo helt lame.... Å jeg liker ikke å bli rakka ned på bare fordi jeg suger i Delphi oh outlay shit... Og heller ikke folk som rakker ned på språket mitt! Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Men d bli rjo helt lame.... Å jeg liker ikke å bli rakka ned på bare fordi jeg suger i Delphi oh outlay shit...Og heller ikke folk som rakker ned på språket mitt! Ja, for det er i første omgang språket ditt jeg ikke takler. Har ingen ting i mot at folk er nybegynnere og trenger hjelp. Gla' for å kunne være til hjelp. Det jeg ikke liker er at man er så vanvittig kjepphøy og har store problemer med å skrive slik at det er mulig å forstå hva man spør om. Så prøv med en smule ydmykhet og litt norsk så skal du se du vil få en ganske annen respons. Til slutt: Om det blir 'lame' eller ikke det kommer vel helt an på hvordan du velger å gjøre det og hva du syns er 'lame'. Er helt åpen for at folk har forskjellige meninger om forskjellige forskellige layout. Ellers snakker man oftere om GUI (Graphic User Interface) og design en 'layout'/'outlay' når man mener hvordan ting ser ut/fungerer i bruk... -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå