alexan2605 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Hei Jeg leter etter en vei å komme inn i filmbransjen på. Jeg er 17 år gammel, lønnen spiller ikke så stor rolle akkurat nå, men det som er viktig er at jobben er innenfor filmbransjen. Det hjelper ikke å lete etter stillingsannonsene på noen nettsider, har selv prøvd. Har noen, noen tips som dere kan dele med med så hadde det vært topp. Endret 21. juni 2009 av alexan2605 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Tråden er feilpostet, og flyttes til jobbforumet vårt. Lenke til kommentar
JensViking Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Vel, det finnes mange måter å komme seg inn i bransjen på. Men det finnes ingen snarveier med mindre du har gode kontakter. Den vanligste, og kanskje lengste veien er å ta kontakt med et filmproduksjonsselskap og begynne å jobbe som "kid"/assistent på forskjellige sett for å jobbe seg opp over med forskjellige småting. En annen måte som ikke er like stabil, men som jeg liker bedre i teorien er å samle noen venner og starte eget produksjonsselskap, begynne med kortfilmer, billige reklamefilmer, musikkvideoer og så danne kontakter og begynne fra scratch selv. Lenke til kommentar
alexan2605 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Hvet du om noen produksjonselskap som vil ha inn folk nå? Lenke til kommentar
JensViking Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvet du om noen produksjonselskap som vil ha inn folk nå?Ja. Nesten alle vil ha folk til å jobbe for dem, men du må forvente å arbeide mye gratis eller til relativt kjip lønn før du får vist hva du er god for. Jeg vil si det blir hovedsaklig til du får utdanning innen området og har noe erfaring å flekse med når du skal søke jobb i et produksjonsselskap. Selvsagt kan du prøve å jobbe deg opp parallelt, men jeg ville ikke satset på det. Uansett så er det en ting som er viktig i både film- og mediebransjen: det er at du tar initiativ til å kontakte dem selv om de ikke har noen aktive jobber/oppdrag ute i avisen og slikt. Men vis dem at du er lidenskapelig innenfor feltet, så kan det hende at noen tar deg under sine vinger. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Gjør noe fantastisk, havn i Se&Hør, og melk mulighetene 110%. Det er stort sett det dagens norske kjendiser har gjort. Enten det er å komme langt i Idol, pule på TV eller være datter/sønn av en eller annen kjent dust. Lenke til kommentar
JensViking Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Gjør noe fantastisk, havn i Se&Hør, og melk mulighetene 110%. Det er stort sett det dagens norske kjendiser har gjort. Enten det er å komme langt i Idol, pule på TV eller være datter/sønn av en eller annen kjent dust. Det er ikke helt slik det virker i filmbransjen, men ikke så alt for langt i fra. De fleste regisørrer, produsenter, whatever har i liten grad respekt for skuespillere som gjør slikt, og disse er som regel kjent fra før eller spiller på de idiotene de er. Og det er dem du hører om i se og hør, ikke de som produserer filmer. Men du har delvis rett, om du har laget bra kortfilmer og vinner priser for dem (for eksempel Amanda eller amandus eller whatever, husker ikke lenger) så er dette gull ettersom du får en del naturlig PR og kommer lettere i kontakt med bransjefolk via prisen(e). Folk vil dessuten begynne å legge merke til navnet ditt. Jeg vil si at konseptet til hvordan Kill Buljo utviklet seg på er en bra ut av de mange måtene man kan "komme seg inn" i miljøet på. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 HeiJeg leter etter en vei å komme inn i filmbransjen på. Jeg er 17 år gammel, lønnen spiller ikke så stor rolle akkurat nå, men det som er viktig er at jobben er innenfor filmbransjen. Det hjelper ikke å lete etter stillingsannonsene på noen nettsider, har selv prøvd. Har noen, noen tips som dere kan dele med med så hadde det vært topp. "filmbransjen" er jo utrolig mange forskjelige typer jobber. Kanskje spesifisere litt mer hva innen film du ønsker å drive med? Skuespiller/statist-kamera-sminke................................ Lenke til kommentar
alexan2605 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Regi når jeg blir eldre, men i starten hjelper det med det meste Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Regi når jeg blir eldre, men i starten hjelper det med det meste Lykke til. Vet du hva en regissør gjør? Det er det alle vil være, men det er få som vet hva det faktisk innebærer. Når det er sagt, begynn å produser filmer og utdann deg selv via forum og bøker. Jeg hadde en lærer med master i filmregi, og han jobbet som ja, lærer. Det er et HARDT marked å få jobb i. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg hadde en lærer med master i filmregi, og han jobbet som ja, lærer. Det er et HARDT marked å få jobb i. En smarting sa dette til meg en gang: De som er flinke til det de driver med jobber med det. De som ikke er flinke blir lærere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå