Gå til innhold

[Løst]Ulyd fra kranken?


rogerthat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skru av kranken ta ut kranklageret å fett den opp å prøv igjen. om du ikke har vasket den med hageslange eller høytrykk da. da har den nok tatt kvelden

 

Hei.

 

Ringte et sykkelverksted og forhørte meg om hvilke spesiell lyd det ville være hvis det skulle være kranken det var galt med.Det stemte dårlig med det jeg hørte :) . Tok derfor en prøvetur for å høre på lyden og mener nå bestemt at det kommer fra venstre pedal selv om det er vanskelig å lokalisere lyden i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
skru av kranken ta ut kranklageret å fett den opp å prøv igjen. om du ikke har vasket den med hageslange eller høytrykk da. da har den nok tatt kvelden

 

Hei.

 

Ringte et sykkelverksted og forhørte meg om hvilke spesiell lyd det ville være hvis det skulle være kranken det var galt med.Det stemte dårlig med det jeg hørte :) . Tok derfor en prøvetur for å høre på lyden og mener nå bestemt at det kommer fra venstre pedal selv om det er vanskelig å lokalisere lyden i utgangspunktet.

 

 

knirkelyder er ikke bestandig enkle å lokalisere på en sykkel..

Fett opp kranken og skru pedalarmene godt til.(PTFE fett funker fint)

Er det pedalene: fett opp lager og skru til pedalene

Kan ligge i setepinnen også: ta opp pinnen og rengjør nede i ramma,litt olje på setepinnen er heller ikke så dumt(sjekk om setet også er skrudd godt fast)

Finnes mange steder knirk og gniss,gnass lyden kan komme fra.. Måtte selv fette opp pedallagrene ,ble tullerusk av knirkingen.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar
skru av kranken ta ut kranklageret å fett den opp å prøv igjen. om du ikke har vasket den med hageslange eller høytrykk da. da har den nok tatt kvelden

 

Hei.

 

Ringte et sykkelverksted og forhørte meg om hvilke spesiell lyd det ville være hvis det skulle være kranken det var galt med.Det stemte dårlig med det jeg hørte :) . Tok derfor en prøvetur for å høre på lyden og mener nå bestemt at det kommer fra venstre pedal selv om det er vanskelig å lokalisere lyden i utgangspunktet.

 

 

knirkelyder er ikke bestandig enkle å lokalisere på en sykkel..

Fett opp kranken og skru pedalarmene godt til.(PTFE fett funker fint)

Er det pedalene: fett opp lager og skru til pedalene

Kan ligge i setepinnen også: ta opp pinnen og rengjør nede i ramma,litt olje på setepinnen er heller ikke så dumt(sjekk om setet også er skrudd godt fast)

Finnes mange steder knirk og gniss,gnass lyden kan komme fra.. Måtte selv fette opp pedallagrene ,ble tullerusk av knirkingen.

 

Takk for tipsene. Nå prøvde jeg litt på den pedalen jeg antok var årsaken til ulyden , og jeg kan konstatere at ulyden var borte vekk etter at jeg tok meg en tur igjen :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...