rogerthat Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Har en ny terrengsykkel(Giant Rainier)som jeg har hatt i et par mnd.Nå hører jeg ulyd i form av piping ,eller noe i den duren , når jeg trår på venstre pedal. Kan det være kranken som er gåen allerede?Lyden virker ihvertfall å komme derifra. Endret 21. juni 2009 av rogerthat Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 skru av kranken ta ut kranklageret å fett den opp å prøv igjen. om du ikke har vasket den med hageslange eller høytrykk da. da har den nok tatt kvelden Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Edit: Never mind... Endret 22. juni 2009 av da90el Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 skru av kranken ta ut kranklageret å fett den opp å prøv igjen. om du ikke har vasket den med hageslange eller høytrykk da. da har den nok tatt kvelden Hei. Ringte et sykkelverksted og forhørte meg om hvilke spesiell lyd det ville være hvis det skulle være kranken det var galt med.Det stemte dårlig med det jeg hørte . Tok derfor en prøvetur for å høre på lyden og mener nå bestemt at det kommer fra venstre pedal selv om det er vanskelig å lokalisere lyden i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Er det en salgs kneppelyd også? Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Er det en salgs kneppelyd også? Nei, det er mer som en pipelyd.Kneppelyd etc var det som ble sagt fra verkstedet jeg ringte. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) skru av kranken ta ut kranklageret å fett den opp å prøv igjen. om du ikke har vasket den med hageslange eller høytrykk da. da har den nok tatt kvelden Hei. Ringte et sykkelverksted og forhørte meg om hvilke spesiell lyd det ville være hvis det skulle være kranken det var galt med.Det stemte dårlig med det jeg hørte . Tok derfor en prøvetur for å høre på lyden og mener nå bestemt at det kommer fra venstre pedal selv om det er vanskelig å lokalisere lyden i utgangspunktet. knirkelyder er ikke bestandig enkle å lokalisere på en sykkel.. Fett opp kranken og skru pedalarmene godt til.(PTFE fett funker fint) Er det pedalene: fett opp lager og skru til pedalene Kan ligge i setepinnen også: ta opp pinnen og rengjør nede i ramma,litt olje på setepinnen er heller ikke så dumt(sjekk om setet også er skrudd godt fast) Finnes mange steder knirk og gniss,gnass lyden kan komme fra.. Måtte selv fette opp pedallagrene ,ble tullerusk av knirkingen. Endret 22. juni 2009 av sykkeliten Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 skru av kranken ta ut kranklageret å fett den opp å prøv igjen. om du ikke har vasket den med hageslange eller høytrykk da. da har den nok tatt kvelden Hei. Ringte et sykkelverksted og forhørte meg om hvilke spesiell lyd det ville være hvis det skulle være kranken det var galt med.Det stemte dårlig med det jeg hørte . Tok derfor en prøvetur for å høre på lyden og mener nå bestemt at det kommer fra venstre pedal selv om det er vanskelig å lokalisere lyden i utgangspunktet. knirkelyder er ikke bestandig enkle å lokalisere på en sykkel.. Fett opp kranken og skru pedalarmene godt til.(PTFE fett funker fint) Er det pedalene: fett opp lager og skru til pedalene Kan ligge i setepinnen også: ta opp pinnen og rengjør nede i ramma,litt olje på setepinnen er heller ikke så dumt(sjekk om setet også er skrudd godt fast) Finnes mange steder knirk og gniss,gnass lyden kan komme fra.. Måtte selv fette opp pedallagrene ,ble tullerusk av knirkingen. Takk for tipsene. Nå prøvde jeg litt på den pedalen jeg antok var årsaken til ulyden , og jeg kan konstatere at ulyden var borte vekk etter at jeg tok meg en tur igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå