Darth Invidia Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg og samboeren kjøpte en leilighet for to år siden, jeg var hovedlåntaker, hun medlåntaker. Forholdet dro til skogs, og jeg vil beholde leiligheten (hun vil flytte) er det mulig å endre henne som medlåntaker slik at bare jeg som står med lånet? Jeg har råd til lånet pr i dag uten problemer og tenkte å låse renta i tillegg (vet renta blir litt høyere da) Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det går nok bra. Det er bare å kontakte banken. Det koster kanskje noen kroner i tinglysning. Lenke til kommentar
KS Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det banken gjør er å vurdere deg på nytt. På samme måte som de en gang kredittvurdert om du og samboeren kun ha dagens lån, vil de nå vurdere om du alene kan ha lånet. Dessverre har nok mange urealistiske tanker om egen privat økonomi etter et samlivsbrudd. For veldig mange vil normal situasjonen være at etter et samlivsbrudd må man justere økonomien. Enten bruke mindre, tjene mer eller bo billigere. Selv om du klarer å betjene lånet med dagens rente, eller med en fast rente på et gitt nivå, er det langt fra sikkert at det er dette rentenivået som banken vil vurdere deg utifra. Det er nesten helt sikkert at de uansett hvordan du ønsker å ordne deg (fast rente, avdragsfrihet etc) så vil de vurdere deg etter en høy flytende rente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå