Itw Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Heisann Tenkte jeg nå skulle rive i noen paraplyer for og ha hjemme og leke med... Har 2 blitser og ebay styring til de, så tenker kun stativ, holdere og paraplyer av sipel sak. Har sett på disse: Sett med 2 av alt til 87$ Sett med 2 av alt til 60$ Sett med alt til 50$ Har jo ingen erfaring med slikt som dette, men hvor galt kan man gå? Er jo greie prisklasser, men hvilken gir mest? Ser da ingen forskjell på de, bortsett fra at den dyreste har en sølv paraply.. Vet noen av bedre sett? (innenfor samme prisklasse?) Så alle forslag belønnes med masse takk:) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det er billige paraply holdere i alle pakkene. Av de som er oppført synes jeg holderen i forslag nr.2 er best. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Okei, skulle man økt prisen noe hva er det man forbedrer? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Kjøp direkte fra Hong Kong. Alt av billig utstyr lages i Kina, like greit å handle derfra. Billige paraplyer er lages av nylon og ikke satin. Er usikker hvor stor forskjell det er, har kun billig versjon selv. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Så ikke ebay? Forslag til butikker da? Sleit endel med og finne komplette sett for blits med stativ og hele rukklet... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg bruker Manfrotto 001b-stativ og 026-paraplyadapter. De er voldsomt solide, og selv om de koster mer enn de settene du linker til, kan du være sikker på at du ikke kommer til å trenge å bytte dem ut med mindre du mishandler dem grovt, og muligens ikke da heller. Kjøpte dem fra Adorama sammen med 43"-paraply fra Westcott, som jeg heller ikke har noe å utsette på. 43"-utgaven foldes dobbelt, og er dermed praktisk om man bruker den mye på location, hvilket jeg gjør. For studiobruk spiller det vel ingen rolle. Når du er i gang, så sørg for å få med litt gaffateip i samme slengen. Ordentlig gaffa, vel å merke. Dårlige knock-offs holder ikke, de pleier nemlig ikke å være like gode til å blokkere lys, som er det du vil bruke dem til. Det er veldig nyttig å kunne lage lysmodifiserere etter behov. Permacell-greiene som Adorama og B+H selger fungerer bra for dette formålet. Om du kjøper enkeltdeler må du også huske på å få med blitssko. Jeg skaffa en solid metallsak fra Smith-Victor eller hva det nå het. Har ingen problemer med den heller, men husk å dekke den med teip e.l. for å unngå at den kortslutter TTL-kontaktene på blitsen. -Koffein Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 En helt annen prisklasse dessverre, men Lastolite har kit som vil stativ, paraply, holder og praktisk bag å frakte det i fra ca 1595,- i norge. http://www.interfoto.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=19157 80 cm http://www.interfoto.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=19156 100 cm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå