Gå til innhold

[Løst]Hva er forskjellen på asus p6t SE og deluxe ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke tenkt å klokke nei : )

men viss jeg klokker, hva vil det ha å si for selve systemet, kan jeg klare meg fint uten å klokke med p6t SE?

skal ha i7 920 og hd 4870 x2 eller et av de nye skjermkortene til ati (5000 serien)

bare lurer på om det er verd å bruke 2400 kroner på et hovedkort, viss jeg kan klare meg med et til 1600.

målet er og få en skikkelig kraftpakke : )

skal brukes til hardcore gaming med maks settings på alt :)

Lenke til kommentar
anngående crossfire, vil det klare crossfire like bra som deluxe?

Enten virker crossfire, eller så virker det ikke. Som sagt er det egentlig ingen forskjell på kortene når det gjelder ytelse, men det er forskjell på hvor mange fancy features de har, så hvorfor forsetter du å spørre om det om og om igjen? :)

Du sier også at du vil overklokke cpu og ram, men ikke hovedkortet. Hva vil det si å overklokke hovedkortet? QPI klokka?

Sett deg inn i BCLK og de fire multiplierene (core, uncore, qpi, minne) og hvordan dette virker. Siden du ikke kan stille opp core multiplier må du øke BCLK og dermed går ALT raskere. Vil du så ikke klokke qpi må multiplier settes ned for den.

Akkurat hvordan det fungerer i praksis kommer ann på bios, som noen ganger gjør ting vanskeligere å forstå når de forsøker å gjøre det enkelt. ASUS har det med å gjemme unna multipliere og vise de resulterende frekvensene i steden. Det kan gjøres automatisk eller manuellt, med en del begrensninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...