MysticoN Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Har en iphone 3g 8Gb og kan få solgt den for 2900. er veldig keen på android og liker godt det HTC Magic har å by på. Men er det NOEN her som har hatt eller har begge telefonen og som kan si litt hva som er best til mitt bruk? har selv lest at magic får veldig dårlig kritikk på video siden kvaliteten både suger og filmen hakker. er dette mest software problem (blir det bedre vist jeg laster ned ny spiller fra android market) eller er det rett og slett ikke meningen å se filmer på magic? Ser også at amobil kunne fortelle at Magic har dårlig lyd, men har hørt at det er kun tilfelle med det headsettet som følger med og har ingen planer om å bruke det. Det kommer også en "del" nye android telefoner snart, noe som også får meg til å tenke at jeg kanskje bør vente litt med å kjøpe. Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Nåt du tenker på multimedia, bør du vel ha en 3.5mm jack. Det har bare iphone. Jeg kjøpte selv HTC Magic, og er aldeles fornøyd. Jeg har ikke så mye bruk for musikk på mobilen, trenger ikke filme eller se youtube filmer på den. Til alt annet er den ikke noe mindre sjef enn iphone. Jeg likter den spesielt ettersom den har svar/legg på knapp. Menu og tilbaketast. Også er den lettere og noe mindre. Om du klarer vente så kommer det nok mange androidtelefoner etterhvert. Men regner med du må vente til høsten før de kommer. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 takker for svar. en overgang fikser problemet med 3.5mm jack. har selv tenkt på om jeg skal vente på HTC Hero, men siden det ikke er en "bedre" telefon (samme hw utenom kamera) ser jeg ingen grunn til å vente. (og magic ser bedre ut enn både hero og samsung android telefonen). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg ville funnet noen ordentlige vurderinger av lydkvaliteten fra folk/sider som vet hva de snakker om. HTC Dream skulle i følge flere også ha god lydkvalitet (selvfølgelig ikke med de medfølgende proppene - det har ingen mobiler eller spillere, men med adapter og gode plugger). Støy ødelegger imidlertid enhver musikklytting med "ømfiendtlige" propper. Creative Aurvana-proppene mine er svært lettdrevne. Jeg er ikke sikker på hvor lav resistans de har, men er det støy i signalet, hører du det. Og det er det til de grader på Dream-en. Skal prøve med en ferrite clip-on på ledningen for å se om det hjelper, men jeg har ikke veldig store forhåpninger. Selv om lydkvaliteten sikkert er god bortsett fra støyen, hjelper jo ikke det nødvendigvis så mye. Nå er jo både byggekvaliteten (og prisen) på Dream/G1 i en klasse for seg i forhold til andre HTC-telefoner, så man kan jo bare håpe at de kan fjerne/har fjernet støyproblemet på både Hero og Magic. Men finn noen tester av Magic om du kan, eller be noen med skikkelige propper om å teste. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 har i det siste vært på jakt etter nettop dette og video kvalitet. har hørt en del negative tinger and video kvaliteten ved titting av film osv. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Du kan jo vurdere å stikke innom en butikk som har den med et minnekort og pluggene du bruker, og forklare situasjonen? Hvis du er villig til å kjøpe den der da, og ikke løper hjem og bestiller den på nett. Har vanskelig for å skjønne at videokvaliteten er dårlig. Hva er det som er sagt er problemet? Har ikke testet min Dream noe særlig til film/serier enda, men skjermen sulle være grei nok. Litt liten fargedybde, men det er jo det samme på iPhone. Jeg mener uansett at Family Guy, Simpsons og andre tegnede serier er det som egner seg på såpass liten skjerm. red: Forresten, til leke-telefon er det noe androidbasert du skal ha. Hva man ikke kan gjøre på den (ihvertfall med root) er et godt spørsmål. I tillegg gjør den stort-sett-åpne kildkoden det langt enklere for folk å utvikle alternativer til deler av systemet som fungerer på riktig måte, til forskjell fra iPhone der slikke appos er forbudt, og man gjerne må reverse engineere originalappsene for å finne ut hv de egentlig gjør, dersom man skal bytte dem ut. Du har muligheter med en jailbreaket iPhone og, selvfølgelig, men jeg mener grunnlaget for morro (i hvert fall den nerdete varianten) er bedre på androidplttformen. Endret 26. juni 2009 av NgZ Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 takker for svar, har bestilt mobilen gjennom chess webshop. Fikk helt greit abo til 149 kr pr mnd og telefonen for 2700. Har vært å sett på telefonen men har ikke tenkt på det med å ta med et minne kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå