Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke nettverk hjelp!

Anbefalte innlegg

HEI jeg har netopp bygd pc så installerte jeg Windows xp professional jeg installere driver og alt så installere jeg drivere til nettverkskortet mitt så etter jeg hadde installer det starta pc på nytt så kobla jeg meg til Internett for og laste ned windows update men når jeg kobla til internett så kobler den seg av igjen så 5 sec senere kobler den seg på igjen og 5 sec senere kobler den seg av igjen så skrudde jeg pc av og på igjen prøvde og koble til Internett (tråløst) så sto det FINNER IKKE NETTVERK og alle drivere er installer til nettverkskortet.

kan noen please svare meg :)

Endret av Krissma512
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg greid og fikse sånn at den finner alle nettverka sim er rundt her men nå jeg skriver inn passord til nettverken mitt så funker et ikke jeg skriver inn passoret og trykker på koble til men det skjer ikke noen ting...

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Prøv uten kryptering på nettverket.

Det enkleste er å logge inn på routeren med kabel og endre SSID og slå av krypteringen.

Sjekk om du får ipadresse, gateway og DNS med ipconfig /all

.

mener du at jeg skal prøve lokalt internett hvordan endrer jeg SSID og slår av krypteringen?

kan noen svare takk :)

Lenke til kommentar

Jeg mener du skal bruke en kabel og logge deg inn på router.

Der endrer du navn på trådløsnettet (SSID) og slår av krypteringen.

Sjekk så om trådløsforbindelsen fungerer ukryptert.

For å sjekke parametre kan du gå i startmeny på PC og velge Kjør... CMD <enter>

Deretter skriver du ipconfig /all <enter> for å se om du mottar ip, gateway og dns.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Legg inn alle driverne som følger med. Internett via kabel er helt avhengig av at du legger inn chipsetdriver. Er usikker på om det samme gjelder for wlan.

PS: Sjekk koble til for å finne nettverk. Alternativt finnes det på kontrollpanelet.

jeg fant ut feilen, Feilen var at nettverkskortet satt i når jeg installerte drivere men når jeg tokk ut nettverkskortet og installerte driver og satt inn nettverkskortet så funka de

TUSEN TAKK FOR ALL HJELPEN JEG FIKK :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...