Gå til innhold

TES: Info om dette Oblivion?

Anbefalte innlegg

Hey

lurer litt på å begynne med elder scrolls, sett noen screenshots ser jo brukbart ut.

1.noen som kan gi litt tips om hva det handler om, hva man kan gjøre osv? raser, er man kun krigere? eller tyver, magiker, range osv osv?

2. hva heter spillet som jeg kjøper i butikken? må jeg kjøpe med mange mods?

3. dette spillet er vel offline?

4. gjerne overbevis meg til å skaffe meg dette spillet...

er blitt så lei av spill som jeg er drit lei av etter 1 time spilt. vil ha et spill som kan holde på oppmerksomheten lenge:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1.noen som kan gi litt tips om hva det handler om, hva man kan gjøre osv? raser, er man kun krigere? eller tyver, magiker, range osv osv?

2. hva heter spillet som jeg kjøper i butikken? må jeg kjøpe med mange mods?

Du sier ikke hvilket spill du mener, siden det finnes flere Elder Scrolls-spill. Men jeg regner med du mener The Elder Scrolls IV: Oblivion. Det beste er å kjøpe Game Of The Year-edition, siden du da får med utvidelsespakken Shivering Isles og plug-in Knight of the Nine. Bortsett fra det trenger du ikke å kjøpe noen mods. Det finnes noen billige, små offisielle plug-ins, samt mengder av gratis mods laget av fans.

Du kan velge mellom ti raser, tretten stjernetegn og 21 klasser (evt. lage din egen klasse). Dette vil være basis for din karakter, og du kan selv velge om du vil være kriger, magiker, tyv, ranger, leiemorder - eller en kombinasjon av disse i flere nyanser.

Når det gjelder hva spillet handler om, så er historien at den rådende keiseren Uriel Septim, og alle hans sønner blir snikmyrdet. Det finnes dog en hemmelig, illegitim sønn som få vet om, og det er din oppgave å finne denne sønnen og hjelpe ham tilbake til tronen. Men hovedhistorien er bare èn av svært mange ting man kan gjøre i Oblivion. Dette er en åpen verden-type spill, og man er ikke bundet til å gjøre noe i en bestemt rekkefølge. Du kan bli med i flere guilds (Fighters Guild, Mages Guild, Thieves Guild eller Dark Brotherhood), og/eller gjøre quests for borgerne i de ulike byene og landsbyene i verden. Oblivion er laget for å rollespille en karakter og utforske verden mer enn det er for å løpe raskt gjennom en hovedhistorie.

3. dette spillet er vel offline?

Ja, det er offline.

4. gjerne overbevis meg til å skaffe meg dette spillet...

er blitt så lei av spill som jeg er drit lei av etter 1 time spilt. vil ha et spill som kan holde på oppmerksomheten lenge:)

Hvorvidt du vil bli lei dette spillet fort eller ikke kommer jo an på om du liker denne typen spill. Ikke alle trives med så åpne spill som dette, hvor du selv lager din egen karakter etter hvilken type du ønsker å spille, og hvor det er du selv som rollespiller karakterens bakgrunn og motivasjon. Men hvis du liker single-player rpg-spill så vil jeg anbefale dette på det sterkeste. Spesielt om du skaffer det på PC, da du har tilgang til store mengder gratis fanmade mods som kan utvide spilletiden betraktelig. Personlig er dette et av de beste spillene jeg har spilt, og mods gjør at jeg aldri blir lei det. Men det går jo på smak og behag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...