moskito Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hei, Noe jeg har lurt på: Hva er egentlig dens tore forskjellen mellom i7 940 og i7 950 unntatt Mhz da.... Prøvde og Google det men fant ikke noen særlig gode forklaringer.... Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det er ingen forskjell fra 920 to 975 bortsett fra hva som er maksimal multiplier (for core/uncore). Og selvfølgelig prisen da, som øker MYE raskere enn den hastighetsøkningen du får. Dermed kjøper de aller fleste en 920, siden den likevel ganske lett kan klokkes til å bli raskere enn 975 (så lenge resten av systemet henger med). Lenke til kommentar
moskito Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Det er ingen forskjell fra 920 to 975 bortsett fra hva som er maksimal multiplier (for core/uncore). Og selvfølgelig prisen da, som øker MYE raskere enn den hastighetsøkningen du får. Dermed kjøper de aller fleste en 920, siden den likevel ganske lett kan klokkes til å bli raskere enn 975 (så lenge resten av systemet henger med). Ok, jeg har selv 920 og kameraten min har 940 og han sier at min prosessor suger, men jeg kan jo bare overklokke den . Men må jeg ha ekstra cpu vifte hvis jeg skal overklokke? Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 2.66 GHz til 2.93 GHz er ingen gigantisk økning, så du trenger ingen ny kjøler for det. Vil du opp mot 3.5 - 4 GHz derimot, da bør du kjøpe deg noe bedre enn stock intel kjøleren. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 2.66 GHz til 2.93 GHz er ingen gigantisk økning, så du trenger ingen ny kjøler for det. Vil du opp mot 3.5 - 4 GHz derimot, da bør du kjøpe deg noe bedre enn stock intel kjøleren. Ok, Jeg kan litt om hardware men ikke mye. Jeg ahr bygd pc'n min men er ikke på noe høyere stadie ennd et. Ehh litt flaut men hvordan overklokker man? Blir ting fortere øderlagt hvis jeg overklokker til 2.93GHz? Hilsen noob som gjerne vil lære mer..... Sitat: For å bli bedre må man lære Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 SØK litt rundt, står masse lærerikt i Intel Core i7 tråden. Den første posten er det linket til mange guider. Les litt, test litt, og spør om det du ikke fatter. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 SØK litt rundt, står masse lærerikt i Intel Core i7 tråden. Den første posten er det linket til mange guider. Les litt, test litt, og spør om det du ikke fatter. takk, Da setter jeg denne posten som løst.. :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå