Gå til innhold

[Løst]intel core i7 940 vs 950

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen forskjell fra 920 to 975 bortsett fra hva som er maksimal multiplier (for core/uncore). Og selvfølgelig prisen da, som øker MYE raskere enn den hastighetsøkningen du får.

Dermed kjøper de aller fleste en 920, siden den likevel ganske lett kan klokkes til å bli raskere enn 975 (så lenge resten av systemet henger med).

Lenke til kommentar
Det er ingen forskjell fra 920 to 975 bortsett fra hva som er maksimal multiplier (for core/uncore). Og selvfølgelig prisen da, som øker MYE raskere enn den hastighetsøkningen du får.

Dermed kjøper de aller fleste en 920, siden den likevel ganske lett kan klokkes til å bli raskere enn 975 (så lenge resten av systemet henger med).

Ok, jeg har selv 920 og kameraten min har 940 og han sier at min prosessor suger, men jeg kan jo bare overklokke den . Men må jeg ha ekstra cpu vifte hvis jeg skal overklokke?

Lenke til kommentar
2.66 GHz til 2.93 GHz er ingen gigantisk økning, så du trenger ingen ny kjøler for det.

Vil du opp mot 3.5 - 4 GHz derimot, da bør du kjøpe deg noe bedre enn stock intel kjøleren.

Ok, Jeg kan litt om hardware men ikke mye. Jeg ahr bygd pc'n min men er ikke på noe høyere stadie ennd et. Ehh litt flaut men hvordan overklokker man? Blir ting fortere øderlagt hvis jeg overklokker til 2.93GHz?

Hilsen noob som gjerne vil lære mer.....

Sitat: For å bli bedre må man lære :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...