erundhau Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg har et skjermkort av typen Nvidia Geforce 8800 GT som jeg er meget fornøyd med, bortsett fra støyen. Det høres ut som jeg har et lite sagbruk stående i stua. Nå har jeg blitt såpass lei at jeg må gjøre noe med det. Jeg kan da enten finne en måte å redusere støyen, eller rett og slett kjøpe meg et nytt kort som bråker mindre. Har noen er forslag til hva som kan gjøres med skjermkortet mitt for å minske støyen, og hva dette vil koste? Og finnes det noen rimelige og noenlunde tilsvarende skjermkort på markedet til en forholdsvis billig penge? Begynner å bli en stund siden jeg kjøpte kortet mitt, antar at det har skjedd mye siden den tid. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Vel, vi har vannkjøling, oljekjøling, passiv kjøling eller kjølerutbytte. Det er vifteredusering, bedre ventilering, bedre romventilering eller kaste Pcen på et annet rom og trekke lengre kabler. Lenke til kommentar
erundhau Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Vannkjølig og oljekjøling høres noe avansert ut. Hvor enkelt er det å gjøre noe slikt, og har du et estimat på hva det kan koste? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Vannkjøling ligger på rundt 2000 om jeg ikke snubler alvorlig. Oljekjøling er bare å tette igjen kabinettet og deise på med rapsolje. Anbefaler å gå inn på komplett.no, mpx.no eller datakjeden.no og finne noen bedre VGA-kjølere. Lenke til kommentar
erundhau Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Siden jeg ikke har spesielt mye peilig på pc hadde jeg håpet på noe litt mer spesifikt. Ser at diverse kjølere fort vekk koster 5-600+, det finnes kanskje skjermkort jeg like gjerne kan kjøpe? Lenke til kommentar
jollis Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Siden jeg ikke har spesielt mye peilig på pc hadde jeg håpet på noe litt mer spesifikt. Ser at diverse kjølere fort vekk koster 5-600+, det finnes kanskje skjermkort jeg like gjerne kan kjøpe? kjøp noen av de nye kortene 260 275 fra Nvidia. Da får du både bedre ytelse og vifter som er stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå