Kloever Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Nærmer seg utflytting her (alle tre må ut 30. juni) og vi har fått grundig beskjed om hvordan vaskingen skal utføres. Hvis den ikke er tilfredsstillende vil studentsamskipnaden bøtelegge oss med 1000 kr hver (ganget med tre er lik 3000 kr). Problemet er at jeg bor sammen med to likegyldige, grisete idioter, og vi kommuniserer nesten ikke med hverandre i det hele tatt. Hang opp en lapp hvor jeg kalte inn til et møte, men ingen av dem kom. Hvis de nå flytter (han ene skulle visst flytte i starten av uka som starter nå) og ikke vasker, så kan jeg fort bli sittende igjen med alt (?) hvis jeg flytter sist. Spørsmål: - Har studentsamskipnaden lov til å bøtelegge oss med 3000 kr hvis det ikke samsvarer med hva et renholdsfirma e.l. ville tatt? - Hvis de to andre flytter ut denne uka og bare jeg blir værende til 30. juni, vil jeg da stå ansvarlig for all vaskingen (selv om de blir bøtelagt med 1000 kr hver)? Eller kan jeg nekte å vaske mer enn en tredjedel? Hvis jeg velger å bare vaske en tredjedel, kan de da bøtelegge meg? Studentsamskipnaden har gjort det klart at vi skal fordele vaskingen før noen begynner å flytte, men spørs om det kommer til å skje når de gir totalt faen. Jeg er mer opptatt av det "juridiske" enn hva studentsamskipnaden mener. De er også elendige til å svare på spørsmålene mine. Endret 21. juni 2009 av Kloever Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg ville gjort det ganske så enkelt. Du henger opp en vaskeplan som er gjevnt fordelt på alle tre beboere i kollektivet. du kan også inkludre instruksene på hvordan vaskingen skal utføres. Du kan også sende/levere denne vaskeplanen til studentsamskipnaden eller hva det nå er og heter, for å se om de godkjenner denne planen. På denne måten kan de svært enkelt se hvem som har vasket og hvem som har regelrett gitt blanke f*** De kan da bøtlegge hver enkeltperson som ikke har vært med på utvaskingen. Dere er tross alt mennesker og ikke en maurkoloni. Hver enkelt person får stå til ansvar for egne handlinger. Om de må leie inn vaksehjelp, så får regningen gå til den/dem som ikke har utført vaskingen. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Jeg ville gjort det ganske så enkelt. Du henger opp en vaskeplan som er gjevnt fordelt på alle tre beboere i kollektivet. du kan også inkludre instruksene på hvordan vaskingen skal utføres. Du kan også sende/levere denne vaskeplanen til studentsamskipnaden eller hva det nå er og heter, for å se om de godkjenner denne planen. På denne måten kan de svært enkelt se hvem som har vasket og hvem som har regelrett gitt blanke f*** De kan da bøtlegge hver enkeltperson som ikke har vært med på utvaskingen. Dere er tross alt mennesker og ikke en maurkoloni. Hver enkelt person får stå til ansvar for egne handlinger. Om de må leie inn vaksehjelp, så får regningen gå til den/dem som ikke har utført vaskingen. Takker for tips, sendte et forslag til studentsamskipnaden som jeg ber dem godkjenne, så jeg kan henge opp en ny lapp med oversikt over hvem som skal vaske hva. Får jeg den godkjent kommer jeg ganske godt ut av det. Veldig glad for å bli kvitt disse menneskene. Jeg driter i om de blir sinna for at jeg gjør dette. Update: Yes, da fikk jeg tillatelse til å fordele vaskinga, og ga naturligvis den største grisen den mest omfattende jobben Endret 22. juni 2009 av Kloever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå