Gå til innhold

Zyxel P2602HWT problemer (Telenor)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får ikke åpnet port 3074. Problemer med visse deler av Xbox Live tjenesten, feilkode 80072ee2. Jeg har prøvd de mest opplagte tingene som reset, etc

Noen forslag?

Firmware-versjon 3.70(ASC.2) har fikset dette, med den trenger du ikke å åpne for port 3074.

Lenke til kommentar
Se om ny firmware løser problemet

http://moya.zyxel.no/multimodem/

Mitt Zyxel P2602HW ble foresten nettopp hacket,masse NAT feil i loggen og en telnet loggin fra 148.122.34.54.

Noen som brukte exploit til adsl modemet.

148.122.34.54 tilhører management-platformen til Telenor, så du er nok ikke hacket :-)

NAT-feil i loggen tipper jeg kommer av at du har en Torrent-klient stående og kjøre hele tiden som fyller NAT-tabellen? :-)

Lenke til kommentar
Kjører ingen torrent så det kan det ikke være.

Her er en logg

438995.jpeg

"Masse NAT feil" er vel en liten overdrivelse, ser bare to entries om full NAT-tabell i loggen :-) Siden du ikke bruker torrent er det vanskelig å si noe om hva som fyller opp NAT-tabellen, siden det er torrent som er den "vanligste" synderen. Ser at de Telnet-sesjonene kommer hvert 5. minutt, kan kanskje være at de ikke blir clearet slik de skal og derfor fyller opp tabellen etterhvert?! For å sjekke NAT-tabellen kan du logge inn med telnet og bruke kommandoen "ip nat hash wanif0".

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Får ikke åpnet port 3074. Problemer med visse deler av Xbox Live tjenesten, feilkode 80072ee2. Jeg har prøvd de mest opplagte tingene som reset, etc

Noen forslag?

Firmware-versjon 3.70(ASC.2) har fikset dette, med den trenger du ikke å åpne for port 3074.

Har akkurat det samme problemet som trådstarter, med akkurat den samme ruteren. Jeg gjorde som deg og oppdaterte firmwaren til versjon 3.70(ASC.2). Men nei, det virker som 3074 er den eneste porten av alle som ikke går! Får denne beskjeden når jeg prøver å lagre innstillingene; "ERROR: INTERNAL ERROR"... De andre tre portene som er nødvendig til XBL ble ordnet uten problemer.

Har aktivert UPNP, og Firewall er av. Forstår ikke hva som nå er problemet. Firmwaren skulle jo fikse dette problemet! arg........... :(

Har også reset-et ruteren etter at jeg innstallerte firmwaren. Flere forslag?

Edit: Fant ut av det nå. Prøvde å resette ruteren igjen, trodde jeg hadde gjort det, men hadde nok ikke gjort det, men det funket. 3074 porten kunne da tastes inn uten error.

Endret av Punky
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er jeg her igjen... Problemene oppstod for ca. en uke siden. Siden den gang har jeg oppdatert til den nyeste firmwaren som kom ut i september. Resettet og restartet ruteren. Tastet inn alle nødvendige porter til xbox live på ny, slått på og så av firewall, samme gjorde jeg med upnp, slo av og slo på igjen.

Jeg har fortsatt moderate nat etter å ha gjort alt dette. Har aldri hatt moderate nat før, enten har jeg hatt strict nat eller open nat. Moderate nat fikk jeg for første gang for ca. en uke siden. Har gjort alle stepene som xbox live connection-testen mener jeg bør gjøre for å fikse det. Ingenting nytter, og får beskjed om at jeg må gå til xbox.com/networkhelp. Kan ikke se noe der heller som jeg ikke har gjort. Siden det er moderate nat, så er det jo noe som må blokkere inni ruteren, men hva kan det være hvis firewallen er slått av?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...