Mattknight Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Får ikke åpnet port 3074. Problemer med visse deler av Xbox Live tjenesten, feilkode 80072ee2. Jeg har prøvd de mest opplagte tingene som reset, etc Noen forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Aktiver UPNP i Xbox så skal du i teorien få automatisk portforward. Ellers kan du sjekke dette: http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Se om ny firmware løser problemet http://moya.zyxel.no/multimodem/ Edit! Ser ut som siden blir oppdatert med nyeste firmware etterhvert som det kommer ny. Endret 24. september 2009 av taz Lenke til kommentar
kjempeblakk Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Får ikke åpnet port 3074. Problemer med visse deler av Xbox Live tjenesten, feilkode 80072ee2. Jeg har prøvd de mest opplagte tingene som reset, etc Noen forslag? Firmware-versjon 3.70(ASC.2) har fikset dette, med den trenger du ikke å åpne for port 3074. Lenke til kommentar
kjempeblakk Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Se om ny firmware løser problemethttp://moya.zyxel.no/multimodem/ Mitt Zyxel P2602HW ble foresten nettopp hacket,masse NAT feil i loggen og en telnet loggin fra 148.122.34.54. Noen som brukte exploit til adsl modemet. 148.122.34.54 tilhører management-platformen til Telenor, så du er nok ikke hacket :-) NAT-feil i loggen tipper jeg kommer av at du har en Torrent-klient stående og kjøre hele tiden som fyller NAT-tabellen? :-) Lenke til kommentar
Mattknight Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Stor takk til Taz og kjempeblakk. Ny firmware fikset alt. Stort minus til Telenor som ikke greide å komme med dette forslaget. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Kjører ingen torrent så det kan det ikke være. Her er en logg Lenke til kommentar
kjempeblakk Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Kjører ingen torrent så det kan det ikke være. Her er en logg "Masse NAT feil" er vel en liten overdrivelse, ser bare to entries om full NAT-tabell i loggen :-) Siden du ikke bruker torrent er det vanskelig å si noe om hva som fyller opp NAT-tabellen, siden det er torrent som er den "vanligste" synderen. Ser at de Telnet-sesjonene kommer hvert 5. minutt, kan kanskje være at de ikke blir clearet slik de skal og derfor fyller opp tabellen etterhvert?! For å sjekke NAT-tabellen kan du logge inn med telnet og bruke kommandoen "ip nat hash wanif0". Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) En tideligere logg så var det 2 telnet og resten NAT feil.. Så jeg overdriver ikke... Uansett så har jeg funnet ut av det... Er telenor som holder på med noe.... Endret 28. juni 2009 av taz Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Får ikke åpnet port 3074. Problemer med visse deler av Xbox Live tjenesten, feilkode 80072ee2. Jeg har prøvd de mest opplagte tingene som reset, etc Noen forslag? Firmware-versjon 3.70(ASC.2) har fikset dette, med den trenger du ikke å åpne for port 3074. Har akkurat det samme problemet som trådstarter, med akkurat den samme ruteren. Jeg gjorde som deg og oppdaterte firmwaren til versjon 3.70(ASC.2). Men nei, det virker som 3074 er den eneste porten av alle som ikke går! Får denne beskjeden når jeg prøver å lagre innstillingene; "ERROR: INTERNAL ERROR"... De andre tre portene som er nødvendig til XBL ble ordnet uten problemer. Har aktivert UPNP, og Firewall er av. Forstår ikke hva som nå er problemet. Firmwaren skulle jo fikse dette problemet! arg........... Har også reset-et ruteren etter at jeg innstallerte firmwaren. Flere forslag? Edit: Fant ut av det nå. Prøvde å resette ruteren igjen, trodde jeg hadde gjort det, men hadde nok ikke gjort det, men det funket. 3074 porten kunne da tastes inn uten error. Endret 16. september 2009 av Punky Lenke til kommentar
hemanngosser Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 jeg har samme problem bare at jeg prøver å åpne en annen port...(27015) jeg fulgte denne guiden fullt ut: http://moya.zyxel.no/multimodem/NAT_v01.pdf men porten er fortsatt lukket og noe annet merkelig jeg fant ut var at port 23500 var åpen Lenke til kommentar
Rim Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Husk at dersom dere kjører UPNP så vil den åpne porter for dere. Dersom dere da prøver å åpne en port som UPNP har åpnet så får dere feilmelding. Lenke til kommentar
hemanngosser Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 skrudde av upnp og porten er fortsatt blokkert Lenke til kommentar
hemanngosser Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 det viste seg at det var telenor som blokkerte portene mine, jeg sendte en mail til dem og nå virker portene Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Mine porter var åpne helt til den nye Firware kom ut (9okt) Kan noen sende meg portene som skal åpnes? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Sett møkka i bridge-mode og bruk en ordentlig router isteden. se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153868 Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Sett møkka i bridge-mode og bruk en ordentlig router isteden.se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153868 Eg har testet portene som skal åpnes for Xbox live på utorrent, er åpne står det. Men Xboxen forsetter å stå på moderate Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Da er jeg her igjen... Problemene oppstod for ca. en uke siden. Siden den gang har jeg oppdatert til den nyeste firmwaren som kom ut i september. Resettet og restartet ruteren. Tastet inn alle nødvendige porter til xbox live på ny, slått på og så av firewall, samme gjorde jeg med upnp, slo av og slo på igjen. Jeg har fortsatt moderate nat etter å ha gjort alt dette. Har aldri hatt moderate nat før, enten har jeg hatt strict nat eller open nat. Moderate nat fikk jeg for første gang for ca. en uke siden. Har gjort alle stepene som xbox live connection-testen mener jeg bør gjøre for å fikse det. Ingenting nytter, og får beskjed om at jeg må gå til xbox.com/networkhelp. Kan ikke se noe der heller som jeg ikke har gjort. Siden det er moderate nat, så er det jo noe som må blokkere inni ruteren, men hva kan det være hvis firewallen er slått av? Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Problem løst igjen. Return to factory default settings fikest det. Trengte ikke en gang taste inn portene på ny (noe som var litt merkelig). Lenke til kommentar
Eirikz Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Les neste post. Glemte å edite her. Takk på forhånd Endret 16. januar 2010 av Eirikz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå