Gå til innhold

Kjøpt meg pulsklokke. Kan jeg stole på den?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Sigma Onyx Easy.

Begynte å bruke den i går. Trente både i går og i dag på trimsykkelen. Tok 72 minutter. Da har jeg syklet 36 km, med motstand på 3. I følge sykkel har jeg brukt 820 kalorier. Klokken viste i går 670 kalorier, i dag 630 kalorier.

Det er greit nok. Litt skuffet ble jeg, Hadde trodd at jeg brukte mye mer når jeg sykler. Er ganske tungt

Men nå lurer jeg på om jeg kan stole på klokken. Har nettopp vært ute å gått tur. Varighet 55 minutter. Jeg går sånn passe fort. Pulsen var flere ganger over 200 !

Avarage HR: 127

Highest HR: 219

Kcal: 353

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De målingene man får fra pulsklokker skal være ganske nøyaktige dersom man har stilt inn alle parameterene rett. Mener å ha hørt at det er snakk om en feilmargin på +/- 10% eller noe i den størrelsen. Det er uansett langt mer pålitelig enn det man får ut av ergometersykler og tredemøller.

Lenke til kommentar
De målingene man får fra pulsklokker skal være ganske nøyaktige dersom man har stilt inn alle parameterene rett. Mener å ha hørt at det er snakk om en feilmargin på +/- 10% eller noe i den størrelsen. Det er uansett langt mer pålitelig enn det man får ut av ergometersykler og tredemøller.

Men en puls på 219 når jeg går? Når jeg sykler på trimsykkelen ligger pulsen på mellom 140-165. Og da gir jeg alt jeg klarer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...