Gå til innhold

Irriterende Startside-sniker

Anbefalte innlegg

En dag jeg surfet på nettet kom det en "selvinntrengende" web-side som la seg automatisk inn som startside.

(Husker også at downloaden startet automatisk.

Har fjernet det som la seg inn i download.)

Jeg prøvde å forandre den på alternativer for internett, men det holdt bare til jeg skrudde av maskinen. Ved hver ny oppstart av maskinen legger denne #"%&¤ siden seg inn som startside. Jeg har prøvd å slette alle cookies, og alle temporary internet files men det har ikke hjulpet.

Noen som vet andre måter å fjerne denne irriterende startsiden som må klikkes vekk flerfoldige ganger på grunn av mange "pop up" vinduer.

Please help me!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjedd meg et par ganger at jeg har fått Yahoo som startside mot min vilje :evil: men det har bare vært å skrive i alternativer igjen så funker det. Men nå har jo du lasta ned et eller annet, kanskje et diallerprog e.l? Så prøv å slett det, se hva som startes opp når du fyrer opp PC'n...

Og det finnes jo noen alternativer for å bli kvitt popup vinduer...prøv feks prog'et PopUp Killer, funker greit etter at du har fått konfigurert det (du må selv velge hvilke vinduer den skal stenge, oså de må få lov til å komme opp en gang først, og så få de inn på en "blacklist")

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-23 15:27, B|Real skrev:

Mot irriterende pup-up vinduer er det egentlig ingen ordentlig bøtemiddel for...

Vel, eg synest iallfall at Pop-up Stopper (PUS)(www.panicware.com) funkar fint. Berre bruk den aggressive instillinga og aktiver PUS ved behov.

per

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-23 12:38, mainnskjit skrev:

En dag jeg surfet på nettet kom det en "selvinntrengende" web-side som la seg automatisk inn som startside.

(Husker også at downloaden startet automatisk.

Har fjernet det som la seg inn i download.)

Godagen! Vet om et virus/orm! ikke så farlig, men ganske irriterende. Det fungerer i gamle IE, med versjon under 5.0.

Den legger sin egen startside på søk i IE, i tilleg til at siden blir "startsiden" din.

Hvis du har en gammel versjon av explorer kan du prøve å oppdatere denne. Det er mange sleazye websiter som får mye treff på sidene sine og dermed flere kroner i kassa pga at du har dem som startside... :evil: :evil: :evil:

http://homepage.mac.com/deadtroll/

[ Denne Melding var redigert av: TuMaz på 2002-01-23 15:57 ]

Lenke til kommentar

Mulig at det ligger noe "drit" i registeret under:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMICROSOFTWINDOWSCURRENTVERSIONRUN

(kjør regedit og finn frem denne banen)

Det er en del programmer som legger til tull i denne banen.

Det kan også hjelpe å søke i registeret etter webadressen du får opp som startside og slette den nøkkelen.

NB! Denne fremgangsmåten anbefales kun til erfarne brukere

Arcade

Lenke til kommentar

Siste tips virket som om han var inne på noe. Men nei Regedit funket heller ikke for meg, heller hjalp det ikke å klippe ut hele web-adressen for så å kjøre maskinsøk på om det fantes noe "muffens" program på maskinen som lagret denne adressen mot min vilje. Sletting på alternativer for internett hjelper ikke, det hjelper ikke å erstatte den med en annen adresse. Kun så lenge maskinen er på kan andre adresser erstatte den uønskede "sniksiden" som startside. Når maskinen så skrus av og på igjen kommer denne adressen automatisk inn som startside i alternativer for internett. Prøvde å oppgradere explorer leseren, men enda da legger den seg på nytt inn.

[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-01-29 01:00 ]

Lenke til kommentar

stemmer det med opera...der kan du velge refuse popups

da kommer ingen auto popup vinduer.

hvis det ligger sånne reklame popups hele tiden kan en prøve programmet adaware som finner de fleste typer spyware og reklame banner loadere på maskinen din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...