Gå til innhold

Tips til norske gitarforum? Og hvordan få til flere oppoverslag etterhverandre?

Kurt P

Anbefalte innlegg

Hei har spilt gitar(akustisk) et par mnd nå, har lært meg en del sanger og er blitt ganske flinke på dem. Men sliter fortsatt med en del basic har jeg funnet ut, og da spesielt å holde takter. Er selvlært(bortsett fra gitarprogram på pcn + youtube)

er det noen bra forum her i norge for gitarintresserte?

Eller er det noen her som kan fortelle meg hvordan jeg skal få flere U U U ( oppover slag etterhverandre) til å høres bra ut. Jeg makter D U D U D U etc, ganske bra. Men når jeg skal få flere oppover slag etterhverandre i en takt blir det stort sett tommelen som prøver å jobbe med strengene. Kommer de andre fingrene inn setter de seg nesten fast mellom strengene :!:

Mvh

Preben

Endret av Skagen
Gjorde emnetittelen mer beskrivende for trådens innhold.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har spilt gitar(akustisk) et par mnd nå, har lært meg en del sanger og er blitt ganske flinke på dem. Men sliter fortsatt med en del basic har jeg funnet ut, og da spesielt å holde takter. Er selvlært(bortsett fra gitarprogram på pcn + youtube)

er det noen bra forum her i norge for gitarintresserte?

Eller er det noen her som kan fortelle meg hvordan jeg skal få flere U U U ( oppover slag etterhverandre) til å høres bra ut. Jeg makter D U D U D U etc, ganske bra. Men når jeg skal få flere oppover slag etterhverandre i en takt blir det stort sett tommelen som prøver å jobbe med strengene. Kommer de andre fingrene inn setter de seg nesten fast mellom strengene :!:

Mvh

Preben

Siden du nemnar tommelen osv så reknar eg med at du spelar uten plekter?Eg spelar både med og uten plekter. Fingrane eg bruker å spele med (uten plekter) så er det peikefinger ned og tommel opp! Tips til den rytme saken din så finn en digg sang der du kan nettop bruke sånn type rytme! og sist men ikkje minst bere øv;)

Endret av ull50kk
Lenke til kommentar

Det er flere forum for gitarister i Norge. Det største er gitarnorge.no. De andre er enten relativt lite besøkt, eller mer spesialrettet i hva som diskuteres.

Kan jo nevne et par til av den sorten, for eksempel riff- forumet, og vintagegitarforumet, der det gjerne diskuteres dyre og vintage instrumenter.

Når det gjelder flere oppoverslag med fingrene etter hverandre, regner da med at du mener plr (peke lang ring), så er det en treningssak. Spill i et tempo som ikke er så høyt, og tren. Det gjelder å ikke huke fingrene så langt inn under strengene.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...