Kurt P Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Hei har spilt gitar(akustisk) et par mnd nå, har lært meg en del sanger og er blitt ganske flinke på dem. Men sliter fortsatt med en del basic har jeg funnet ut, og da spesielt å holde takter. Er selvlært(bortsett fra gitarprogram på pcn + youtube) er det noen bra forum her i norge for gitarintresserte? Eller er det noen her som kan fortelle meg hvordan jeg skal få flere U U U ( oppover slag etterhverandre) til å høres bra ut. Jeg makter D U D U D U etc, ganske bra. Men når jeg skal få flere oppover slag etterhverandre i en takt blir det stort sett tommelen som prøver å jobbe med strengene. Kommer de andre fingrene inn setter de seg nesten fast mellom strengene :!: Mvh Preben Endret 21. juni 2009 av Skagen Gjorde emnetittelen mer beskrivende for trådens innhold. Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Hei har spilt gitar(akustisk) et par mnd nå, har lært meg en del sanger og er blitt ganske flinke på dem. Men sliter fortsatt med en del basic har jeg funnet ut, og da spesielt å holde takter. Er selvlært(bortsett fra gitarprogram på pcn + youtube) er det noen bra forum her i norge for gitarintresserte? Eller er det noen her som kan fortelle meg hvordan jeg skal få flere U U U ( oppover slag etterhverandre) til å høres bra ut. Jeg makter D U D U D U etc, ganske bra. Men når jeg skal få flere oppover slag etterhverandre i en takt blir det stort sett tommelen som prøver å jobbe med strengene. Kommer de andre fingrene inn setter de seg nesten fast mellom strengene :!: Mvh Preben Siden du nemnar tommelen osv så reknar eg med at du spelar uten plekter?Eg spelar både med og uten plekter. Fingrane eg bruker å spele med (uten plekter) så er det peikefinger ned og tommel opp! Tips til den rytme saken din så finn en digg sang der du kan nettop bruke sånn type rytme! og sist men ikkje minst bere øv;) Endret 21. juni 2009 av ull50kk Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Ja jeg spiller uten plekter. Sikkert bare en del øving som skal til for få det bra, men kanskje noen hadde et par bra tips om hvordan jeg burde holde høyre hånda i slagene. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Det er flere forum for gitarister i Norge. Det største er gitarnorge.no. De andre er enten relativt lite besøkt, eller mer spesialrettet i hva som diskuteres. Kan jo nevne et par til av den sorten, for eksempel riff- forumet, og vintagegitarforumet, der det gjerne diskuteres dyre og vintage instrumenter. Når det gjelder flere oppoverslag med fingrene etter hverandre, regner da med at du mener plr (peke lang ring), så er det en treningssak. Spill i et tempo som ikke er så høyt, og tren. Det gjelder å ikke huke fingrene så langt inn under strengene. Endret 21. juni 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå