CorporalClegg Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hva med 4870x2? Hvilken cpu-kjøler er det du har tenkt å kjøpe? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 4870x2 koster mer enn det smaker har jeg intrykk av. Da virker GTX 275 som "mer for pengene" Har alltid kjørt Stock kjøler og vært fornøyd med det. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Ingen grunn å oppgradere kjøler til cpu. Skal du klokke rundt 3.5GHz, så går det helt fint med stock. Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok godt for et 4890 eller 275. Har ikke noe solid svar på hva du bør velge av disse to, men er sikker på at du hvertfall ikke blir missfornøyd med det ene eller andre. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 4890 vs 275 kommer helt an på hvilke spill man ønsker å spille- i noen er 4890 best, i andre er 275 best. Ingen grunn å oppgradere kjøler til cpu. Skal du klokke rundt 3.5GHz, så går det helt fint med stock. Annet en at prosessoren trives bedre ved lavere tempraturer og man slipper å sitte med et jetfly ved siden av seg Lenke til kommentar
WigNut Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Bare for å legge inn en komentar til 275 her. Før du i det hele tatt vurderer å kjøpe et nvidia kort fra 260 til 295 serien. Gå på nettet å kjekk nøye om din monitor`s EDID "støtter" skjermkortet. Jeg hoppet fra 8800ultra til 295GTX her om dagen. 295 støttet ikke min EDID på min monitor som er en VX2435wm LCD fra ViewSonic.. noe som fører til overskalering som du ikke får rettet på eller som det ikke finnes en fix på. 3 løsninger da, bruk VGA kabel... Kjøp ny skjerm... nytt skjermkort... jippi... støtter ikke DVI - HDMI På den andre siden, om du skal oppgradere kjøleren til CPU evt skjermkort. så betyr ikke det at du sitter med et jetfly ved siden av deg. har oppgraderte kjøleløsninger selv, å den er meget meget stille. kommer ann på hva slags vifter du velger. og om du kjøper en kjøler som trenger mye eller lite gjennomstrømming av luft i kubikk. uansett. lykke til Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Man kjøper ikkje i7 for kun gaming. Særlig hvis budsjettet er mist mulig. Jeg ville ha gått for et greitt billig p45 hovedkort ogen e8400/8500 cpu og overklokket den. Selv har jeg e8500,8600, i7 xeon w3520. Til gaming av de ALLER fleste spill så er e serien minst like god som i7 Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Bare for å legge inn en komentar til 275 her.Før du i det hele tatt vurderer å kjøpe et nvidia kort fra 260 til 295 serien. Gå på nettet å kjekk nøye om din monitor`s EDID "støtter" skjermkortet. Jeg hoppet fra 8800ultra til 295GTX her om dagen. 295 støttet ikke min EDID på min monitor som er en VX2435wm LCD fra ViewSonic.. noe som fører til overskalering som du ikke får rettet på eller som det ikke finnes en fix på. 3 løsninger da, bruk VGA kabel... Kjøp ny skjerm... nytt skjermkort... jippi... støtter ikke DVI - HDMI På den andre siden, om du skal oppgradere kjøleren til CPU evt skjermkort. så betyr ikke det at du sitter med et jetfly ved siden av deg. har oppgraderte kjøleløsninger selv, å den er meget meget stille. kommer ann på hva slags vifter du velger. og om du kjøper en kjøler som trenger mye eller lite gjennomstrømming av luft i kubikk. uansett. lykke til Har en Samsung Syncmaster 226BW, men finner ikke ut om den støtter GTX275 eller ei. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Bare for å legge inn en komentar til 275 her.Før du i det hele tatt vurderer å kjøpe et nvidia kort fra 260 til 295 serien. Gå på nettet å kjekk nøye om din monitor`s EDID "støtter" skjermkortet. Jeg hoppet fra 8800ultra til 295GTX her om dagen. 295 støttet ikke min EDID på min monitor som er en VX2435wm LCD fra ViewSonic.. noe som fører til overskalering som du ikke får rettet på eller som det ikke finnes en fix på. 3 løsninger da, bruk VGA kabel... Kjøp ny skjerm... nytt skjermkort... jippi... støtter ikke DVI - HDMI På den andre siden, om du skal oppgradere kjøleren til CPU evt skjermkort. så betyr ikke det at du sitter med et jetfly ved siden av deg. har oppgraderte kjøleløsninger selv, å den er meget meget stille. kommer ann på hva slags vifter du velger. og om du kjøper en kjøler som trenger mye eller lite gjennomstrømming av luft i kubikk. uansett. lykke til Har en Samsung Syncmaster 226BW, men finner ikke ut om den støtter GTX275 eller ei. Den støtter skjermen. Det finnes vel særdeles få skjermer som ikkje støtter et skjermkort. Da må skjermen være urgammel. Lenke til kommentar
WigNut Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Skjermen er ikke mer en ca 6-7 mnd gammel i mitt tilfelle når det gjelder mitt problem. Og selv folk med nye skjermer har dette problemet. nvidia har rotet det bra til på 200 serien sin... Og tok en titt på skjermen din Syncmaster 226BW. virker ikke som det er noen merkverdig problem med den mot GTX275. De få jeg fant hadde en ødelagt EDID nøkkel i registeret. så skjermen har blitt levert med ødelagt EDID info ^^ fy fy Samsung Virker som et trygt kjøp Endret 1. juli 2009 av WigNut Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Synes det blir litt feil og anbefale en 2 kjerners CPU til gamer CPU nå som flere og flere spill støtter 4kjerner. Ville ha anbefalt Q9550, bruker den selv og er kjempefornøyd. bruker også HD 4870x2 som jeg er fornøyd med, men vifta bråker en god del, så må sannsynligvis bytte den med tiden.. iallefall nå som det er så varmt om sommern også, må stille opp fan speeden litt ekstra da. Lenke til kommentar
lurifax666 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 kvifor er det ingen som har anbefalt phenom 2 her? han vil ha billigst mulig, og ja, du får mest for pengane men phenom 2. skal bere spele kan du gå for 720'en som er meget klokkevenlig, men har "bere" 3 kjerner men liggert omtrent ligt men den litt dyarare 4 kjernarane 810 og 940. heile systemet blir mmykje billigare+ at du kan velge om du vil ha ddr3 eller ikkje. skal du handle busjett pc meinar eg valget er lett. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Skal jeg være den kjipe her å si: "Hvorfor venter du ikke til høsten! Nye "i5" fra Intel gir deg 4 kjerner, lav pris på hk og søt OC på "1-2-3" innstillinger." dum dumdi dum dum dum Lollipop Lollipop Oooolalalali Lollipop! Og btw... btw.. da kan det hende at det nyeste skjermkort fra ATI (Hd58xx) har dukket opp aswell... hoho...føler med deg nå Jepp, ny PC til høsten... (Meg altså) Endret 7. juli 2009 av Zelkin Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hvis man venter 10 år til så får man noe som er sinnsykt mye bedre og billiger er det også..... Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hvis man venter 10 år til så får man noe som er sinnsykt mye bedre og billiger er det også..... Dette er også sant =) Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvis man venter 10 år til så får man noe som er sinnsykt mye bedre og billiger er det også..... "Nei, vent heller 20 da får man noe som en enda nyere og bedre og billiger" Man kan ikke vente til det nyeste hele tiden, da får man aldri kjøpt. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vanligvis så gjelder jo det faktum at man ikke kan vente og vente, fordi ting hele tiden vil bli billigere og bedre. Men litt bør man planlegge. Det er for eksempel dumt å kjøpe nytt skjermkort like før en ny generasjon er ventet å komme ut. Og på samme måte er det dumt å bytte hovedkort/prosessor like før en ny generasjon kommer ut. Dette betyr ikke at man skal vente i evigheter, men om det er snakk om 2 måneder til Core i5 og nye skjermkort generasjoner kommer, så ville jeg ha ventet. I alle fall hvis målet er å ha maskinen noen år. Om man bytter 2 gang i året uansett så er det ikke vits å vente. PS: jeg skal ikke påstå at verken i5 eller HD5xxx-serien er her om 2 måneder, ei heller at disse tingene er hva du bør kjøpe. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg tviler på at i5 HK'ene kommer til å bli så veldig mye billigere, selvom North (eller south) bridgen på HK er borte. (Den ene delen av chipsettet? Ikke skyt meg på dette jeg er ikke sikker, men poenget er ikke hva som er borte). Derfor ville jeg kjøpt i7 - kanskje i7 for i5 HK? Intel har jo snakket om i7 til LGA1156-sokkelen. Og siden prosessorlanseringer på Intel-fronten fremover ligger på i5 og i3, som begge har dårligere ytelse enn i7, ja, da ville jeg gått for i7. Men du bør nok vente til de nye DX11 grafikkortene kommer ut. ATI har jo allerede DX11 kort, men mange tror nVidia lanserer sine kort tidligere... Så da er det bare å vente å se Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Tilbake fra ferieopphold, derfor har jeg ikke fått svart før nå. Ble nå usikker. Er det nye CPU`er på veg fra Intel og blir det nye socket? Frister da ikke å kjøpe noe som kom på markedet for 1 år siden. Vil heller ha noe fra lansering. Bør jeg vente eller? Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg tviler på at i5 HK'ene kommer til å bli så veldig mye billigere, selvom North (eller south) bridgen på HK er borte. (Den ene delen av chipsettet? Ikke skyt meg på dette jeg er ikke sikker, men poenget er ikke hva som er borte) Vesentlig billigere vil det bli siden "nf200?" chip'en blir borte (Denne gjør X58 dyr) Og de billigste P55 hk'ene er ventet på rundt 1000kr-1500kr, og high end fra 2000-2500kr. Derfor ville jeg kjøpt i7 - kanskje i7 for i5 HK? Intel har jo snakket om i7 til LGA1156-sokkelen. Og siden prosessorlanseringer på Intel-fronten fremover ligger på i5 og i3, som begge har dårligere ytelse enn i7, ja, da ville jeg gått for i7. i7 for LGA1156(P55) vil komme samtidig med i5 (om ikke lenge etter). Uansett er i7 for LGA1366(X58) er et godt kjøp. Men du bør nok vente til de nye DX11 grafikkortene kommer ut. ATI har jo allerede DX11 kort, men mange tror nVidia lanserer sine kort tidligere... Så da er det bare å vente å se Kan være lurt! Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Har lest litt rundt nå, og det ser ut som i5 kan bli et meget bra kjøp kombinert med billigere HK, samt at nye DX11 kort er like om hjørnet. Smøre meg med litt tålmodighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå