Paradoxo Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Hei.. Jeg har en Shakespeare 13 fots Det er sånn at jeg kjøpte den med en 25hk Yamaha motor. er det mye risk å kjøre med på Mjøsa som 15 åring? er snart 16 også Endret 21. juni 2009 av Paradoxo Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Du må være 16år og ha båtførerbeviset. Men sjansen for å bli tatt er vel relativt lav så lenge du oppfører deg og ikke krasjer etc. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Nei! Han slipper båtførerprøven. Fra og med 1. mai 2010 blir båtførerprøven obligatorisk for personer født etter 01.01.80 ,som skal føre fritidsbåt over 8 meter og/eller har 25 hk eller mer. Kilde: http://www.nssr.no/Kurs+og+opplæring/Båtførerprøven Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Trodde det var vedtatt at man måtte ha den i år også. Lenke til kommentar
Joasvart94 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Nei! Han slipper båtførerprøven. Fra og med 1. mai 2010 blir båtførerprøven obligatorisk for personer født etter 01.01.80 ,som skal føre fritidsbåt over 8 meter og/eller har 25 hk eller mer. Kilde: http://www.nssr.no/Kurs+og+opplæring/Båtførerprøven Så sant så sant! der har du ganske flaks, men skal du ha større motor er det nok tryggest å ta båtførebeviset;) hvis du ikke vet det så kommer båtførebeviset på ca 1500 kr. GOD TUR:D Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Nei! Han slipper båtførerprøven. Fra og med 1. mai 2010 blir båtførerprøven obligatorisk for personer født etter 01.01.80 ,som skal føre fritidsbåt over 8 meter og/eller har 25 hk eller mer. Kilde: http://www.nssr.no/Kurs+og+opplæring/Båtførerprøven Han må jo ta båtførerprøven neste år? For det står "over 8 meter og/ELLER har 25HK eller mer. Skjønner ikkje ka som får dere til å tro at han ikkje må ha det ved hjelp av den setningen der. Så båtførerbeviset må du ha fra og med 1. mai 2010 skal du kjøre lovlig. Endret 28. juli 2009 av member-97590 Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 haha Når du er 16 år kan du kjøre opptil 8 meter og 25 hk på hekken... Lenke til kommentar
spindle Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 25 eller mer betyr: 25, eller større! Altså må du ha mindre en 25 for å slippe unna båtførerbevis fra neste år. 20 hk er greit, 25 er ikke greit uten bevis. Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Sjansen for å bli tatt er veldig liten så lenge du ikke kjører som et svin Selv har jeg aldri kommet inn i en kontroll og jeg er veldig mye på sjøen. Men båtførerprøven må du nok uansett ta, Du kan sikkert så foreldrene dine til å spleise med deg om kurset. Lenke til kommentar
Freddywar Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg hadde selv 25 hk som 15 åring Har aldri blitt stoppa Hvis du kanskje lar være å kjøre når du vet kystvakten er i nærheten (feks på spesielle tilstelninger osv) og ikke kjører gris på feil sted så går det nok bra Hadde faktisk shakespeare 12.6 selv med 25hk toppfart var 29knop tror jeg Nå har jeg en ny shakespeare 12.6 med 40hk Har desverre ikke fått så mye glede av den denne sommeren Lenke til kommentar
skilbert Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 har kjørt med 30 hk som 15 åring.. har blitt stoppet noen ganger, men det var fordi den hvite lanterna mi ikke lyste 360 grader De spurte aldri om alderen min.. Tror ikke det er noe stor risk for at du blir tatt Men hvis du blir stoppet, så ikke lyv med alder osv til politiet, er ofte en dum idè.. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei! Jeg er 15 nå og kjører en Bella 561 med Yamaha F100. Men jeg bor på en plass der jeg aldri ser kystvakten. Har faktisk aldri sett dem er i hele mitt liv Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kystvakten kan vell ikke gjøre så veldig mye.. Husker før i "gamledager".. Da var jeg redd for reddningsselskapet Men du har nok ikke lov å kjøre det du kjører.. Skjerp deg Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Kystvakten kan vell ikke gjøre så veldig mye..Husker før i "gamledager".. Da var jeg redd for reddningsselskapet Men du har nok ikke lov å kjøre det du kjører.. Skjerp deg Regler er til for å brytes. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Sånne som deg er til for å straffes! Greit nok at man ikke følger alle reglene 100% på sjøen når man ferter rundt i en liten landstedsbåt. Men tenk deg å bli ansvarlig for det når ulykken er ute.. Du har ikke lov å kjøre fartøyet du kjører, og du dreper eller skader en person for resten av livet.. Ikke det at du ville hatt noe særlig bedre samvittighet hvis du hadde vært 1-2 år eldre, men tenk på erstatning og ikke minst pårørende. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Sånne som deg er til for å straffes! Greit nok at man ikke følger alle reglene 100% på sjøen når man ferter rundt i en liten landstedsbåt. Men tenk deg å bli ansvarlig for det når ulykken er ute.. Du har ikke lov å kjøre fartøyet du kjører, og du dreper eller skader en person for resten av livet.. Ikke det at du ville hatt noe særlig bedre samvittighet hvis du hadde vært 1-2 år eldre, men tenk på erstatning og ikke minst pårørende. Det er sant, er 100 % enig med deg! Kunne vel heller sagt regler er til for å bøyes... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå