Gå til innhold

Oversikt over e-post løsninger med ALIAS-funksjon/engangskonto

Anbefalte innlegg

Her ønsker jeg at vi diskuterer og poster forskjellige løsninger som tilbyr enten e-post hvor en kan sette opp mange ALIAS, men også de løsninger som gir deg mulighet for e-post adresser til engangsbruk.

En ganske god strategi er å ha flere enn en konto. Hovedkontoen din deler du nesten aldri med noen, uten at du først er sikker på hvor seriøse folk/firma er. Så lager du deg en rekke tilleggsadresser for e-post.

Jeg har fått med meg at det finnes minst 2 måter eller fler for å løse det på. De 2 jeg har sett er:

1. ALIAS-funksjon

2. e-post for engangsbruk

Med ALIAS så har du muligens hovedkonto og ALIAS-funksjon i ett og samme abonnement. Med litt manuelle filteroppsett så kan du styre hvordan forskjellig innkommende e-post skal behandles (eksempelvis lagres, slettes m.m.)

Med e-post for engangsbruk så sier det seg selv at dette er for å få tak i for eksempel en fil gjennom en nedlastningslenke som krever e-post registrering, og en kan gjerne fine ut om enkelte firma videreselger din e-post-adresse nokså fort.

Oppfølging:

Når du er blitt tryggere kan du da logge deg på hos de forskjellige registrerte kontoene og så endre e-post adressen til hovedadressen din. Det andre alternativet, blir da å forlate den brukte ALIAS e-postkonto/engangsadressen din.

For å starte med noen bidrag så limer jeg inn noen bidrag jeg har kommet over:

SpamaVert Forklaring av: Pizzaen

Slopsbox Forklaring av: del_diablo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...