Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skifte servo på chrysler stratus

Anbefalte innlegg

har en chrysler stratus -96 modell som hele tiden lekker servo-olje, har funnet ut at det er trykk-røret på denne som er gåent, så selve feilsøkingen er jo der, men jeg ville gjerne hatt noen tips til hva som er det enkleste for og få gjort denne jobben, skal gjøre det selv, så jeg vil ikke sette bilen inn på verksted da jeg har ett verksted som jeg får låne mens jeg holder på med denne jobben.

så er det noen som har noen tips til hva jeg bør gjøre for og få gjort jobben. hvordan bør jeg gå frem, og hva bør jeg fjerne fra bilen for og komme lettere til da jeg har hørt at det er ett mareritt og komme til der det står til vanlig.

har hørt om noen som hadde bilen inne i nesten 1 uke og det bare for og bytte røra som går til olje-kjøleren.

så noen tips hadde vært fint så jeg liksom slipper og stå så lenge og jobbe bare for og bytte ett rør til servoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal altså skifte servo hvafornoe? Trykkrøret? Servopumpa?

Har du v6 eller 4'er? Eneste jeg har erfart etter å ha fikla frammi motorrommet på stratus er at det er TRANGT å bytte regreim. Servopumpa er vel ganske tilgjengelig fra undersida av bilen (iallefall om du har 4'er).

Lenke til kommentar
det er trykk-røret som går fra servo-pumpen til tannstanga, det lekker ut som bare det fra dette røret, og må bytte dette da servoen ikke fungerer i lengden siden alt trykket sammen med olja lekker ut her.

Er det hull i røret,eller kan det tenkes at du faktisk kommer fra det bare med å kappe av røret en cm og flense opp igjen på nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...