kompis_25 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 har en chrysler stratus -96 modell som hele tiden lekker servo-olje, har funnet ut at det er trykk-røret på denne som er gåent, så selve feilsøkingen er jo der, men jeg ville gjerne hatt noen tips til hva som er det enkleste for og få gjort denne jobben, skal gjøre det selv, så jeg vil ikke sette bilen inn på verksted da jeg har ett verksted som jeg får låne mens jeg holder på med denne jobben. så er det noen som har noen tips til hva jeg bør gjøre for og få gjort jobben. hvordan bør jeg gå frem, og hva bør jeg fjerne fra bilen for og komme lettere til da jeg har hørt at det er ett mareritt og komme til der det står til vanlig. har hørt om noen som hadde bilen inne i nesten 1 uke og det bare for og bytte røra som går til olje-kjøleren. så noen tips hadde vært fint så jeg liksom slipper og stå så lenge og jobbe bare for og bytte ett rør til servoen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Finnes det en Haynes-bok til denne? Hvis ja så kjøp den. Lenke til kommentar
kompis_25 Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 går jo sikkert det, men tenkte litt på om det var noen som hadde noen personlige erfaringer med dette, er det det så vil jeg gjerne høre om det. Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Du skal altså skifte servo hvafornoe? Trykkrøret? Servopumpa? Har du v6 eller 4'er? Eneste jeg har erfart etter å ha fikla frammi motorrommet på stratus er at det er TRANGT å bytte regreim. Servopumpa er vel ganske tilgjengelig fra undersida av bilen (iallefall om du har 4'er). Lenke til kommentar
kompis_25 Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 det er trykk-røret som går fra servo-pumpen til tannstanga, det lekker ut som bare det fra dette røret, og må bytte dette da servoen ikke fungerer i lengden siden alt trykket sammen med olja lekker ut her. Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 det er trykk-røret som går fra servo-pumpen til tannstanga, det lekker ut som bare det fra dette røret, og må bytte dette da servoen ikke fungerer i lengden siden alt trykket sammen med olja lekker ut her. Er det hull i røret,eller kan det tenkes at du faktisk kommer fra det bare med å kappe av røret en cm og flense opp igjen på nytt? Lenke til kommentar
kompis_25 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 er hull i røret før svingen inn til tannstanga hvis du er kjent der, men ellers så vil det si at det er nærmest umulig og bare flense det opp igjen. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Har ingen store erfaringer rundt spørsmålet ditt, men vil tipse deg om at det finnes en Haynes-bok til bilen din: http://www.amazon.com/Chrysler-Cirrus-Stra...0027&sr=8-8 Selv har jeg Sebring, og servo-pumpen sitter veldig vanskelig til der... :S Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 er hull i røret før svingen inn til tannstanga hvis du er kjent der, men ellers så vil det si at det er nærmest umulig og bare flense det opp igjen. oki....høres ut som det er lettest å skifte hele røret da ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå