shanizar Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg fikk nettopp en PS3 i huset og er ute etter å kjøpe en ny TV. Kravene er: -Full HD (1080p) -Akseptabel kvalitet på analoge tv signaler (Men også bra på digitale) -Godt sort nivå til film -Lav responstid slik at spill flyter bra. -Generell god kvalitet -1 til 1 pixelmapping ved tilkobling til PC. Prisnivå regner jeg med at blir et sted fra 10-15 tusen. Hvilke anbefalinger kan dere komme med? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 I prisklassen du har valgt så finnes det ganske mye forskjellig. Siden primærfokuset ditt er PS3 så er det nok best med en lcd skjerm. Allikevel kan du ha i bakhodet at Panasonic’s nye G10 modell har ekstremt rask responstid, mer eller mindre null input lag og den håndterer det meste fra SD til HD signaler. Det økte lysutbytte til Panasonic’s nye Neo PDP panel gjør skjermen ekstremt god til gaming, men det er et marginalt problem med potensielle innbrenninger. Riktignok skal G10 ved siden av Pioneer være nesten resistent så sjansen er liten, men spiller du 6 –7 timer hver dag i strekk så kan den nok brenne seg over tid. Det finnes et hav av bra lcd modeller og A6 – B6 serien til Samsung leverer nok det du er ute etter, men input lag er i motsetting til de fleste plasmaskjermer ganske høy. Sony W4500 er i som A6 serien blant fjorårets modeller, men det er en god tv med forholdsvis lavt lag. Årets 5500 modeller har igjen veldig mye lag så det vil nok være en fordel med W4500 her. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Hmm, er ikke nødvendigvis PS3 som er hovedfokus, selv om jeg kan forstå hvorfor det virket sånn. PS3 er kun en av de tingene jeg skal bruke TV'en til. TV'en vil brukes mer til tv-titting på analoge signaler, DVD visning, Visning av SD/HD video gjennom PC osv. Så jeg er i utgangspunktet ute etter en TV som er god til det meste, og ikke veldig dårlig til noe. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Da ville jeg sjekket ut G10! Da får du esktremt mye tv for pengene! Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Vel, jeg er som headingen tilsier i utgangspunktet ute etter en LCD tv... Til bruk mot PC er LCD etter hva jeg vet, mye bedre enn Plasma. TV'en skal foresten stå i en stue som ikke akkurat er et mørkerom... Og lyset kommer veldig skrått inn fra siden, har det noe å si for valget? --------------------------- v tv | i | n | d | u sofa | --------------------------- Endret 22. juni 2009 av shanizar Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er snakk om smak og behag, men en lcd med matt skjerm har langt mindre "futt" i bildet enn en lcd med et reflekterende kontrastfilter. Samsung bruker et kontrasfilter som hjelper veldig på dynamikken i bildet. Panasonic bruker et antirefleksfilter som funker ganske bra, men får du skarpt lys rett på skjermen så blir det reflekser. Selv har jeg en Panasonic PX80 som står ganske nærme vinduet slik at lyset kommet inn på skrått. Når sollyset treffer skjermen så blir det rimelig blast, men på den tiden av døgnet ser jeg strengt talt ikke så mye tv. En skjerm med matt skjerm vil da også bli påvirket av lyset og som regel blir sortnivået rimelig grått når det kommer mye lys på panelet. Til pc er lcd langt bedre, men hvis ditt hovedfokus er å se film fra pc-en så er plasma igjen det beste på dette. Plasma systemet er bedre egnet til film og tv siden panelet har større fargespekter, raskere responstid og ikke minst et mer dynamisk sortnivå. En fordel med G10 er at den produserer langt mer lys enn tideligere plasmamodeller. Dette vil også gi mer smell i et opplyst rom. Når skjermen i tillegg spytter ut det samme sortnivået som en G8 Pioneer Kuro så sier det seg selv at det er meget god dybde i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå