Dragen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Grunnen til at den ikke kom opp, var fordi de ikke hadde registrert scanningen av pakka. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Det er ikke rart det blir krig i verden Av forskjellige årsaker kan det bli forsinkelse i systemer, både når det gjelder Posten og hos andre bedrifter eller serviceinstitusjoner. Det er bare noe vi må leve med, og jeg vil ikke si det er verdens undergang om du måtte hente pakken din på mandag i stedet for lørdag. Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Har fått svar på min mail: Jeg spurte; Jeg handler mye på internett, og får til stadighet sporingsnr så jeg kan følge pakken. Det som jeg observerer _hver_ gang er at selv om jeg refresher sporingen kl 16.50 (10 min før posten i Drøbak stenger), så står det som oftest at pakken fortsatt er i Oslo (evt på vei da)... Men, rundt 17-18 tiden hver eneste gang så dukker denne opp når jeg trykker på samme sporing:24.06.09 16.10 ANKOMMET POSTKONTOR 1440 DRØBAK (DRØBAK) Jeg sjekket sporingen min lenge etter 16.10 og da sto den ikke som ankommet, kjenner jeg mine erfaringer rett så kommer det vel en sms et par timer etter posten har stengt idag om at pakken er kommet. Spørsmålet er som følger: Hvordan har det seg at sporingen ikke blir oppdatert løpende? Hvis pakken faktisk ble scannet inn kl 16.10 så burde også det kommet opp på nettsporingen med en gang. Og hvorfor får man sms/epost gjerne et par timer etter posten er stengt? Håper på svar. Mvh Svaret: Hei. Forklaringen på dette er slik; Servicepakker ankomstregistert/innleveringsregistrert, i ditt tilfelle Postens Godssenter Oslo, en dag skal ikke være tilgjengelig for kunden før neste dag. Av transportmessige hensyn får blant annet ditt postkontor pakkene for neste dag på ettermiddag. Postkontoret registerer de på ettermiddag, hvis tiden tillater det. Men det går ikke ut melding før etter at postkontoret er stengt. Her er ingen direkte oppdatering. Håper dette er oppklarende for deg. ergo, vi kan konkludere med at det skal være slik at vi ikke får hentet pakken før dagen derpå Endret 1. juli 2009 av Kannath Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Slettet et off-topic innlegg Lenke til kommentar
mtw Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) PiB og Postkontor har vel fremdeles scanner som må settes i en docking og info lastes opp til Posten. Hvis de da får/scanner pakken rett før de stenger, så går det vel en liten stund før du ser det på nettet. Men allikevel så er det nok tidspunktet for selve scanningen som kommer opp. Endret 16. juli 2009 av mtw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå