Gå til innhold

Omvalg etter vg1

vww

Anbefalte innlegg

Er nå ferdig med elektro vg1 men føler jeg har valgt feil. Fikk bare 2,4 i snitt i tilleg. Hvordan er det med omvalg? Får jeg rett til 3 år med utdanning til? Allså 4 år tilsammen? Leste det her: LINK.

Og hvor henvender jeg meg i såfall? Har allerede søkt om skoleplass på vg2 men regner med jeg ikke kommer inn på noen av de. Pluss at jeg ikke klarer en vg2 linje som har med elektro og gjøre.

Endret av vww
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Antar vel at det vil si at du kan velge Teknisk og Industriell Produksjon (eller annen yrkesfaglig linje) på vg2 uten å ta vg1 på nytt.

Jepp men har vell ingen sjans med de karakterene jeg fikk.

Du kan gå VG! opp igjen uten å miste førstegangsvitnemålet ditt - ja :) Du mister heller ikke andre rettigheter afaik : )

Hva gjør jeg da for å gå vg1 på nytt? Og får jeg gå vg1 på nytt uten og vente ett år til? Og kan jeg vente til jeg får vite om jeg kommer inn på noen vg2 linjer jeg liker?

Endret av vww
Lenke til kommentar
Antar vel at det vil si at du kan velge Teknisk og Industriell Produksjon (eller annen yrkesfaglig linje) på vg2 uten å ta vg1 på nytt.

Du kan gå VG! opp igjen uten å miste førstegangsvitnemålet ditt - ja :) Du mister heller ikke andre rettigheter afaik : )

Hva gjør jeg da for å gå vg1 på nytt? Og får jeg gå vg1 på nytt uten og vente ett år til? Og kan jeg vente til jeg får vite om jeg kommer inn på noen vg2 linjer jeg liker?

Ta kontakt med skolen din. NÅ. Venter du ett år til mister du diverse rettigheter.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med skolen din. NÅ. Venter du ett år til mister du diverse rettigheter.

Okei skal ringe og høre :) Tenkte jeg skulle søke Bygg og -anleggsteknikk vg1 og så Anleggsteknikk på vg2. Noen som vet hvor mye sånn veiarbeidere tjener? F.eks Mesta, vegvesen osv.. De som jobber på veien :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...