Gå til innhold

Trenger hjelp til ny PC, stillegående og superkraftig.

Anbefalte innlegg

Budsjettet mitt er 10.000-15.000

Har alltid kjøpt brukt og bygget maskiner av gamle og nye deler men nå vil jeg fleske til med en maskin som kan vare noen år!!

Ønsker en PC som er svært god til spill som Crysis, COD, Need4Speed og Burnout og til musikkproduksjon :)

Dette er vel litt motsigende siden den bør være nesten lydløs ved musikkproduksjon...

Har lest litt om de nye Radeon 4890 VaporX og Komplett får dem inn 1. juli.

Tenker på to slike i crossfire (blir jo 4000,- bare for dem :). (Samtidig så har jeg jo et 4850 VaporX liggende. Burde kanskje tenkt økonomi og kjøpt et slikt til for crossfire. Blir det veldig stor forskjell mellom 2 stk 4850 og 2 stk 4890 ?)

Samtidig lurer jeg på : Finnes det et HK med en bryter der man kan deaktivere skjermkort og bruke integrert skjermkort på HK? Eller kan dette slås av i BIOS? Poenget vil være at skjermkortene ikke får strøm og at viftene står i ro når jeg skal spille inn gitar og sang. Tungvint å måtte ta ut/inn skjermkortene ved musikkproduksjon/gaming.

Dette ville løst noe av støyproblemet.

Ønsker også AMD sin firekjerners FhenomII940. Får vel da et Dragon-system. Denne CPU-en bruker mye mindre strøm når den ikke belastes tungt enn Intel sine i7-CPU-er.

Jeg kjøpte vannkjøling til CPU "NorthQ 3590 Water Cooling Kit" på superweekend i mai.

Ønsker også en SSD-disk (64GB skulle holde) til systemet og en 1,5TB disk til spill og musikk osv.

Hvor stor PSU vil jeg trenge til dette? Den må jo også være stille.. Forslag?

Hvilket kabinett burde jeg gå for? Det må ha plass til "NortQ 3590"

Jeg trenger ikke skjerm (har en god NEC 1680x1050), mus eller tastatur.

Jeg trenger heller ikke lydkort da jeg har et godt (Line6 Guitarport) USB-eksternt som jeg nylig kjøpte.

Jeg har også lisens på WinXP Pro Norsk. Er det mye å hente spillmessig på Vista/Win7.

Vil sikkert installere Win7-RC siden den holder til mars neste år...

Noe har jeg nesten bestemt meg for (som skrevet over) men er usikker på HK med bryter om mulig, PSU, kabinett også minne (RAM) da. Er det stor forskjell på minne?

Tar gjerne i mot forslag på komplett system :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...