CanonNewbie Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg er helt og fullstendig blank når det kommer til fotografering og kamera - og spesielt mitt noe kamera Canon eos 500d. Men, det er derfor jeg er her, så jeg kan lære litt! Jeg har et spørsmål vedrørende filming med dette kamera. Er det mulig å koble kameraet opp mot pc'en via usb, for så å ta opp film direkte til pc'en? (Trodde det egentlig var mulig med alle digitalkameraer som kunne filme?). Jeg kan ikke se at jeg har fått med noe software som hjelper meg med det, og som viser det jeg filmer "live" i et vindu på pc'en. Dette er en greit funksjon hvis jeg skal spille inn en videohilsen av meg selv, så kan jeg samtidig se om jeg er i bildet. Jeg vet ikke om det var veldig vanskelig forklart men.. håper noen forstår. Jeg leser instruksjonsboken for harde livet, men må innrømme at den ikke er så veldig forklarende.. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Har du lagt inn på din PC all software som følger med kamera. Canon sin software synes jeg er meget bra. (Har brukt den helt siden det digitale kom på markedet) Canon 500D har jo også HDMI utgang så du kan koble det rett på en TV. RandiA Endret 21. juni 2009 av RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå