Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

H3 som kjørelys?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har planer om å installere quad eyes på min bil(en mod jeg må gjøre selv) men jeg finner ingen lys som får plass med H4 pærer, er sikkert et dumt spørsmål, men er det låv å bruke h3 pærer som kjørelys? Må jeg eventuelt ha noen andre fjernlys? Har ikke mye peiling på dette området...

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H3 er lov som kjørelys selvsagt akkurat som alle andre pærer.. Det som kanskje er mer intressant er at det er lov å bruke 100 stykk W5W (parklyspærer) som fjernlys også..

Det hele går ned til den saken at dersom lykten er konstruert og godkjent for en pæretype, så er den lovlig å bruke til det den er godkjent for. Vær oppmerksom på at en lykt godkjent for bruk på èn bestemt bil ikke er lov å sette på en annen bil uten ny godkjenning (noe du ikke kan få utført som privatperson). Mer spesifikt er det bilen som godkjennes med ett sett med lykter, og ved bytte blir bilens godkjenning ugyldig (i noen tilfeller kan det ved å vise til en tilsvarende godkjenning av samme bil med ny type lykter være nok til å kunne få skrevet inn nye lykter i vognkort, men det krever at godkjenningen allerede er utført av bilprodusent).

Lenke til kommentar
H3 er lov som kjørelys selvsagt akkurat som alle andre pærer.. Det som kanskje er mer intressant er at det er lov å bruke 100 stykk W5W (parklyspærer) som fjernlys også..

Jeg mener da det er en begrensning på hvor mange pærer / lys man kan ha pekende fremover?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...