gorefest Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 jeg har noen spørsmål om hvordan jeg kan tilføre planter mer co2. hvis jeg setter en plante i en tett plastikkpose og en kopp hvor jeg har bakepulver og vann i samme posen, vill dette øke co2en i posen? er det noen produkter som man har hjemme i huset som kan blandes sammen for å tilføre plantene mer co2? hvis man sprayer/skyller planten i kullsyre holdig vann (farris) vill dette øke opptaket? om dere har noen andre forslag til hvordan man lett kan øke co2en til planter hadde det hvert fint. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det er flere ting du kan gjøre for å øke CO2-mengden: - Sett planten i et dårlig luftet rom med stor menneskelig aktivitet - Skaff noen flasker farris, åpne de og sett de ved planten - Skaff en CO2-brannslukker og blæst ned rommet rundt planten - Når futten har gått ut av farrisen kan du helle litt bakepulver nedi flasken - Finn noen folk, og stå rundt planten og blås på den. Kan hende et par av punktene ikke er bra for planten, men det er effektive måter å skaffe CO2 på uten å tenne på ting Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Bakepulver er ikke "tørket" Co2, og vil ikke uten videre avgi gass i kontakt med vann. Bakepulver består blandt annet av NaHCo3, og dette blir ikke til Co2 bare uten videre :-) En enkel måte å produsere en del Co2 på selv, er på samme måte som mange akvarister produserer dette; med å sette en gjærsats i en lukket beholder, der gassen ledes via egnet slange til målpunktet. Men en lukket pose over planten vil føre til at det fort blir alt for fuktig for planten, og at jorda mugler. Men jeg ser ikke det helt store poenget med å tilføre mer Co2 til planten, det er mer enn tilstrekkelig med Co2 i mesteparten av luft vi omgir oss med. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 På NorCan-forumet så tror jeg at jeg har lest litt rundt dette. Prøv å spørre der. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Kjør mer bil, og fly når du kan. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Tørr jeg spørre hvilken plante du har? Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Tørr jeg spørre hvilken plante du har? hehe.. har ingen planter enda, men kanskje jeg skaffer meg en gang i fremtiden takk for gode svar folkens.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå