J@9 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei jeg driver å skal sette opp en 2003 server som skal brukes til pålogging og fil-server skal også bruke den til FTP Server. Pålogging og fil-server har jeg fått til men så kommer problemet, nemlig FTP delen! Har prøvd å kjøre ftp server før, men uten hell. Jeg sitter bak en D-Link DI-804 router. Tror feilen ligger i der, for jeg får opp at ftp server'n er online og alt ser ut til å funke, men det er ingen som kan koble seg til ftp serveren. Kan det være at det er noen porter i router'n som skal være åpne som ikke er det?? Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Port 21 skal i hvertfall åpnes. Det kan være at port 20 skal åpnes også, er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei. Hos meg funker FTPen når port 21 er åpnet, men skal den kunne brukes i active-mode (gjennom iexplorer eller lignende) må port 20 også åpnes Mvh. Dings Lenke til kommentar
goggi Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 du må også kjøre port redirect siden 804en bruker NAT. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Hvordan skal jeg sette opp port redirect? Lenke til kommentar
goggi Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hvordan skal jeg sette opp port redirect? aner ikke. har prøvd selv manger ganger uten hell. det de sier på support funker ikke. så jeg kjører dmz enable = true istedet. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Tror dere det hjelper om jeg kutter ut router'n å prøver å sette opp server'n som en slags router. Har tenkt til å kjøre bulletproof ftp server på win 2003 enteprise server. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvis du setter dmz på så skal alt åpnes in/ut til den PCen du spesifiserer (jeg mener ftp skal funke da) hvis du bare skal ha den ene serveren koblet til internett, kan du likegodt fjerne dlinken helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå