Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til hvordan unngå musearm?

Faktum1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er viktig at du bruker rett overflate når du sitter med pc'en, og at du har en avslappet naturlig vinkel på armen din.

Å bytte mellom høyre og venstre hånd ville jeg vært litt forsiktig med, jeg prøve det når jeg fikk senebetennelse i høyre armen min, så bytta jeg til venstre, gikk en uke så hadde jeg senebetennelse i begge armene. gøy...

Lenke til kommentar
Mange på jobben som skaffer seg slike for å ungå musearm:

mousetrapper.jpg

De er ganske dyre though, 1500-2000kr hvis jeg ikke husker feil.

Mouse Trapper Advanced heter de.

Det en touchpad du legger forran tastaturet.

Fungerer den på laptop og?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har det noko med om handleddet støtter opp eller ikkje? Eg ser at enkelte held handa oppe frå bordet. Når eg brukar mus eller skriv på eit tastatur, ligg alltid handleddet og kviler på bordet. Kun sjølve handa som beveger seg, armen og handleddet heilt i ro.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt god støtte, og har alltid hendene på bordet/armlenet når jeg sitter ved PC-en.

Men det hjelper om jeg senker stolen litt opp og ned. Når det blir ille drar jeg stolen noen cm opp, for så å ta den litt ned igjen senere. Har vel med at da bruker jeg litt andre muskler en stund...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...