Faktum1 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Har i det siste fått sinnsykt lett musearm, særlig på venstra hånda. Noen tips til hvordan jeg kan unngå det i framtida? Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Ha stor nok pult slik at du kan ha albuen støttet på pulten når du bruker datamus og tastatur. Lenke til kommentar
reds Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Samt at du har utstyr som ikke er kantete eller som ligger for høyt over bordflata. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg har brukt vertikal mus hjemme og på jobb de siste årene. Har hjulpet meg utrolig mye. http://www.verticalmouse.no/ Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Med vertikal mus får man vondt i overarm og skuldre i stedet. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Bruker musa mye når jeg ligger i senga med laptopen, kanskje det som gjør det? Prøver å bytte på hvilken hånd jeg bruker med musa og.. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det er viktig at du bruker rett overflate når du sitter med pc'en, og at du har en avslappet naturlig vinkel på armen din. Å bytte mellom høyre og venstre hånd ville jeg vært litt forsiktig med, jeg prøve det når jeg fikk senebetennelse i høyre armen min, så bytta jeg til venstre, gikk en uke så hadde jeg senebetennelse i begge armene. gøy... Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 DinSide har noen øvelser du kan gjennomføre for å unngå musearm. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Mange på jobben som skaffer seg slike for å ungå musearm: De er ganske dyre though, 1500-2000kr hvis jeg ikke husker feil. Mouse Trapper Advanced heter de. Det en touchpad du legger forran tastaturet. Endret 21. juni 2009 av World Of Warcraft Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Mange på jobben som skaffer seg slike for å ungå musearm: De er ganske dyre though, 1500-2000kr hvis jeg ikke husker feil. Mouse Trapper Advanced heter de. Det en touchpad du legger forran tastaturet. Fungerer den på laptop og? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Resurrecting thread in 3...2....1... @Faktum1, ja. Men tenkte bare meddele at jeg har fått musehåndledd nå, og det suger. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Musehåndledd og musearm, hva er det? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Kroniske smerter i håndleddet/armen. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 God støtte under albuen er vel det beste tipset. Enten ved hjelp av stor pult eller armlene du kan hvile albuen på. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Armlene funker mot albuen osv, men håndleddet er en helt annen historie. Jeg har alltid sittet etter boka med hendene, og fikk det like fordømt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Har det noko med om handleddet støtter opp eller ikkje? Eg ser at enkelte held handa oppe frå bordet. Når eg brukar mus eller skriv på eit tastatur, ligg alltid handleddet og kviler på bordet. Kun sjølve handa som beveger seg, armen og handleddet heilt i ro. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Har nok noe å si det også, ja. Bruker selv kun håndleddet til å bevege musa, sammen med en godt støttet albue på armlenet til stolen. Har aldri kjent noe til musesyke. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Jeg har alltid hatt god støtte, og har alltid hendene på bordet/armlenet når jeg sitter ved PC-en. Men det hjelper om jeg senker stolen litt opp og ned. Når det blir ille drar jeg stolen noen cm opp, for så å ta den litt ned igjen senere. Har vel med at da bruker jeg litt andre muskler en stund... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå