Gå til innhold

Toshiba 37AV500PG - en grei TV?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en 37-tommers TV - i opptil 6000 kroners prisklasse. Har et gavekort på Elkjøp på en tusenlapp - og ser derfor i første rekke på Elkjøp-flatskjermene.

Min bruk vil primært være til vanlig TV-titting (fotball...), med ørlite filmtitting, og enda mindre tilkobling fra PC.

Ser derfor på:

Toshiba 37 AV500PG - 5995,-

Andre muligheter er Samsungs LE37B535 - 6995,-

- selv om jeg ikke kan se noen grunn til å betale en tusenlapp mer for denne.

Men har også tittet på LG 37LG2000 og Samsung 37A336. Selv om disse "bare" er HD-ready, kan de være aktuelle hvis de er gode skjermer (jeg har ikke Blue-ray-planer, og skjermene er jo kun på 37 tommer).

Ville satt stor pris på alle kommentarer og innspill! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp 37AV500, der er en eldre TV Elkjøp selv har hatt på tilbud til 4.995,- ved flere annledninger. Den er knappt verdt de snaue 5.000,- i dag.

Samsung 37B535 er nok tre ganger så bra :). De kjører tilbud på 40" av samme TV til 6.795 for tiden. Det er ett virkelig godt kjøp, så kan du plukke den opp i en lokal butikk og slippe frakten.

LG2000 er en helt grei modell, men ville nok kikket på nye LH-serien.

Det er også noen gode plasmaskjermer du bør ta med i vurderingen om du primært skal se TV og film. I prisklassen er Panasonic X10 og LG PQ3000 greie alternativ.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Ikke kjøp 37AV500, der er en eldre TV Elkjøp selv har hatt på tilbud til 4.995,- ved flere annledninger. Den er knappt verdt de snaue 5.000,- i dag.

Samsung 37B535 er nok tre ganger så bra :). De kjører tilbud på 40" av samme TV til 6.795 for tiden. Det er ett virkelig godt kjøp, så kan du plukke den opp i en lokal butikk og slippe frakten.

LG2000 er en helt grei modell, men ville nok kikket på nye LH-serien.

Det er også noen gode plasmaskjermer du bør ta med i vurderingen om du primært skal se TV og film. I prisklassen er Panasonic X10 og LG PQ3000 greie alternativ.

Takk for bra svar!

Jeg ser at B535 ikke har 100Hz, som jeg ser flere framhever som nødvendig? Mens andre har (om flere andre tv-skjermer) sagt at flimringen på 100hz kan være enda mer forstyrrende...?

Lenke til kommentar

100hz på en lcd skal ikke frembringe flimring. Da er det noe som ikke stemmer...

Det man kan oppleve er at bildet deler seg litt ved veldig raske bevegelser fordi 100hz ikke klarer å kalkulere raskt nok. Dette kan man redusere ved å senke 100hz til et lavere nivå. De fleste tv-er har 2 - 3 nivåer på 100hz. De siste Samsung modellene har en funksjon som gjør at du kan justere nivået etter eget ønske og ved hjelp av dette kan du redusere artefaktene til et absolutt minimum.

En ting som også kan være verd å få med seg er at 100hz på en plasma skal redusere flimmer og på en lcd skal det gjøre bevegelsene mykere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...