Gå til innhold

[Løst]Xubuntu - Finne drivere til Dell nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestemt meg for å ta i bruk min gamle Dell-laptop og da den er litt i svakeste laget til å kjøre Xp med flere applikasjoner opp bestemte jeg meg for å prøve Xubuntu. Alt er nå installert og ser ut til å fungere fint, haken er at OS ikke har noen driver til nettverkskortet. Jeg har aldri brukt ubuntu før og har derfor heller ingen peil på hvor jeg finner kortet i OS eller hvor jeg kan finne drivere til kortet. Kan også legge til at jeg ikke husker hvilke modell kortet er, bare at det er noen år gammelt. Så lenge jeg ikke har nett på pcen får jeg ikke brukt den til noe. For å spille av musikk eller video vil den ha nye codecs og de finnes på nett -.-

Håper noen kan hjelpe.

edit:

Kan nevne at pcen er en Dell Inspiron 2200.

Prøvde å kjøre Ubuntu fra cden også, hvor programmet automatisk viste batteriet og gjenlevende batterilevetid. Mulig å få dette i xubuntu?

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på "Hardware drivers" og der står det ingenting. Alt som står er "no proprietary drivers are in use on this system"

En liten ting til, slik jeg har forstått det kan pcen identifisere nettverkskortet om jeg kjører hwinfo. Haka er at OS ikke har filene til å installere hwinfo. Noe sted jeg kan finne dette programmet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...