Gå til innhold

Surfe med N 3650 over PC-en min sin oppkobling til internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ingen problem. lag tilgangspunkt med standard verdier.

Se HER

det som sto der:

Det går faktisk an å få mobilen til å bruke PC-en din sin oppkobling til internett. På den måten kan du f.eks ligge på sofaen (bluetooth...) og surfe på internett, eller chatte på MSN - uten å måtte betale mer enn du betaler for internett abbonnementet på PC-en!  

Å få dette til er veldig enkelt:

Du trenger bare å lage et nytt tilgangspunkt på mobilen, kalle det for "PC - internett" eller noe slikt og la alle instillingene være blanke/standard (GPRS)!  

Når du så skal på internett med mobilen, er det bare å sette opp en kobling mellom PC-en og mobilen (bluetooth), sørge for at internett er slått på på PC-en, og på mobilen velger tilgangspunktet du laget over i programmet du skal bruke (IM+ eller Netfront f.eks).

Jeg har kun prøvd dette med bluetooth, men det er godt mulig det fungerer med IR også, men uansett vil ikke det være særlig praktisk...

jeg har adsl fra telenor. modemet er koblet til en router, og pc'n min er koblet til routeren. jeg har msi bluetooth-adapter.

hvordan skal jeg da få dette til å virke???

unnskyld meg, men jeg skjønte ikke helt forklaringen din... :oops: for å være ærlig så skjønner jeg absolutt ingenting!

og at dette i det hele tatt er mulig skjønner jeg ingenting av...

kan du være så snill å hjelpe meg med å skrive opp hvordan jeg gjør det..? :wink:

når jeg har fått satt opp ett tilgangspunkt på moben (med riktige innstillinger, som du forhåpentligvis hjelper meg med) så er det bare å sette opp en serial-port-connection mellom moben og pc'n...

stemmer det???

Lenke til kommentar

Koble mobilen din til PC-en, slik at du kan bruke Nokia suite f.eks. (me andre ord, sørg for at telefonen er koblet til PC-en).

Lag det tilgangspunktet jeg beskrev.

Start programmet som skal bruke internett, og hvis det ber deg velge tilgangspunkt, så velger du bare det du laget!

Den er i utgangspunktet allerede koblet til internett så lenge den er koblet til PC-en. Du må bare sørge for at den ikke lager GPRS oppkoblinger i stedet! (G ikonet i hjørnet må ikke komme frem).

Lenke til kommentar
Koble mobilen din til PC-en, slik at du kan bruke Nokia suite f.eks. (me andre ord, sørg for at telefonen er koblet til PC-en).

Lag det tilgangspunktet jeg beskrev.

Start programmet som skal bruke internett, og hvis det ber deg velge tilgangspunkt, så velger du bare det du laget!

Den er i utgangspunktet allerede koblet til internett så lenge den er koblet til PC-en. Du må bare sørge for at den ikke lager GPRS oppkoblinger i stedet! (G ikonet i hjørnet må ikke komme frem).

det var det jeg ikke skjønte....

kan du skrive hvilke innstillinger du bruker i dette tilgangspunktet...?

det var dette jeg ikke helt forsto:

Du trenger bare å lage et nytt tilgangspunkt på mobilen, kalle det for "PC - internett" eller noe slikt og la alle instillingene være blanke/standard (GPRS)!

la alle instillingene være blanke/standard (GPRS)?????

Lenke til kommentar

har du fått opera til å virke?

har det på tlf, men vil ikke prøve det før jeg vet at jeg ikke betaler massevis på gprs-tilkobling.

og forresten... er opera for 3650 gratis (ikke bare en prøve-versjon ellerno...)? (har lastet ned fra opera.com)

og vil jeg da ha adsl-hastighet på mobilen? (har 704kbit-linje)

eller er det noe som begrenser dette?

og hvordan får jeg wap'en (tjenester) til å bruke denne tilkoblingen? eller går ikke det, bare programmer..?!?

Lenke til kommentar

Hmm. Det går jo ikke an å forklare det bedre? Les i manualen hvordan du lager et tilgangspunkt. Og i steden for å skrive inn ting i feltene, bare lar du de stå uberørt.

Ja Opera funker og du får bredbånd, men opera er ikke gratis (14 dager trial). Men det krever alt for mye minne, slik at det blir ubrukelig. Jeg må restarte telefonen for å få nok minne frigjort til å kjøre Opera.

WAP kan ikke bruke pc'en sin internett oppkobling. Men hvorfor bruke wap når du har ekte nettleser? Tror opera skal takle WAP sider også. Det gjør i hvertfall PC versjonen.

Lenke til kommentar

Hmm. Det går jo ikke an å forklare det bedre? Les i manualen hvordan du lager et tilgangspunkt. Og i steden for å skrive inn ting i feltene, bare lar du de stå uberørt.

Ja Opera funker og du får bredbånd, men opera er ikke gratis (14 dager trial). Men det krever alt for mye minne, slik at det blir ubrukelig. Jeg må restarte telefonen for å få nok minne frigjort til å kjøre Opera.

WAP kan ikke bruke pc'en sin internett oppkobling. Men hvorfor bruke wap når du har ekte nettleser? Tror opera skal takle WAP sider også. Det gjør i hvertfall PC versjonen.

det var nok bare meg som var dum. har fått til å¨bruke tipicme nå. det virka bra.

dumt at opera varer 14 dager, men går det ikke bare an å slette, og så installere igjen? eller har mobilen også et register der det blir lagret info om at det har vært installert før?

vet at det finnes mange andre weblesere til 3650... noen anbefalinger?

jeg syns vertfall det er dumt å ikke kunne bruke adsl'n til wap. hvorfor går ikke dette egentlig? men hvis webleserne støtter wap, så gjør det vel ingenting...

Lenke til kommentar

når jeg bruker opera får jeg ikke noe valg om hvilket tilangspunkt jeg skal bruke...?

men G'n dukker jo ikke opp i hjørnet oppe til høyre og det skjer ikkeno med gprs-loggen selv etter 10mins surfing, så jeg regner med at den bruker pc-tilkoblinga....

men hvordan/hvorfor gjør den dette av seg selv??? :roll:

det burde da være sånn at man bestemmer dette selv!

------------------------------------

et problem er at det noen ganger kommer melding om at minnet er fullt når den har lastet halvparten (litt av) siden...

og jeg ser ingen bilder...? selv om det er satt på i settings....

Lenke til kommentar
Mail funker ikke hos meg heller.

Opera, kan ikke jeg huske at jeg gjorde noe med. Mener den brukte PC'en automatisk.

får du uten problemer lastet hele sider?`uten å få melding om at minnet er fullt halvveis...

og får du fram bilder?

og vet du om det går an å slette det og så installere på nytt for å slippe den grensen på 14 dager?

Lenke til kommentar

nå får jeg ikke åpnet en eneste nettside i opera..!?!?

nå får jeg valget om hvilken oppkobling jeg skal bruke hver gang etter jeg har tastet en url..

og da velger jeg selvfølgelig den geniale "pc-internettilkobling-over-bluetooth"-greia som du ga meg.

MEN da dukker G'n opp i hjørnet...? altså kobler den opp til den vanlige gprs-wap-tilkoblinga.

men det skjer ingenting med lastingen av sida, den bare står der på 0kb...

hva faen ha skjedd a?

åååååååååååååååååå, så irriterende!

hvilken annen nettleser burde jeg bruke? er noen i det hele tatt i nærheten av opera, eller er den overlegen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...