taKenzZz Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Eg veit ikkje om det er så utroleg mange islendingar her på forumet, men kva synest dei egentleg om nynorsk? Er det nokon her som har røynsler med dette? Viss islendingar flytter til Noreg, skriv dei da helst på nynorsk? Og koss står det til med den same situasjonen for folk fra Færøyane? Mvh Ragnar Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Eg veit ikkje om det er så utroleg mange islendingar her på forumet, men kva synest dei egentleg om nynorsk? Er det nokon her som har røynsler med dette? Viss islendingar flytter til Noreg, skriv dei da helst på nynorsk? Og koss står det til med den same situasjonen for folk fra Færøyane? Mvh Ragnar Jeg tror nok de syns det er rart vi har et kunstig, konstruert skriftspråk i tillegg til det danske, når vi har norsk slik som de snakker. Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Eg veit ikkje om det er så utroleg mange islendingar her på forumet, men kva synest dei egentleg om nynorsk? Er det nokon her som har røynsler med dette? Viss islendingar flytter til Noreg, skriv dei da helst på nynorsk? Og koss står det til med den same situasjonen for folk fra Færøyane? Mvh Ragnar Jeg tror nok de syns det er rart vi har et kunstig, konstruert skriftspråk i tillegg til det danske, når vi har norsk slik som de snakker. Eg trur ikkje at alle nordmenn hørast ut som daner. Tenk på folk frå Vestlandet t.d. Islendingane føler seg vel meir heime i Sogn og Fjordane enn i Oslo sentrum? Uansett så er bokmål like kunstig som nynorsk, om ikkje meir, sia at det er basert på koss ein skriv--ikkje på koss dei fleste nordmenn snakker. Nynorsk tar utgangspunkt i kva som er felles for alle dialekter og kva som ligg nærmast det språket ein hadde i Noreg før den 400-år lange unionen med Danmark, og fleirtalet avgjer kva for ord som er lov. Samstundes får ein sjølv velje dei orda som ligg nærmast sin eigen dialekt. For meg er det t.d. langt meir naturleg å nytte "korfor" i staden for "kvifor" og "koss" i staden for "korleis". Og dét er jo egentleg langt mindre "kunstig" enn bokmål? Samstundes er dei aller fleste skriftspråk konstruerte. Men denne tråden er egentleg ikkje ment for å diskutere kva vi trur at islendingane synest om nynorsken, men kva vi veit at dei sjølv meiner. Endret 21. juni 2009 av taKenzZz Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg tror nok de syns det er rart vi har et kunstig, konstruert skriftspråk i tillegg til det danske, når vi har norsk slik som de snakker. @Steinkul Har du tenkt over at ein fram til unionsoppløysinga frå Danmark, skrev me dansk i Noreg? På sama tida som ein starta å fornorske det danske skriftmålet, som i dag har utvikla seg til bokmål, blei det nynorske skriftmålet til. Så bokmål er like kunstig og konstruert som nynorsk. Og dessutan; kva er galt med om dei no skulle vere "kunstige og konstruerte". Det er jo bra at dei som bur på vestlandet kan skrive på eit skriftmål som likner på deira talemål. Gløym motvilja di mot nynorsk. Det har ikkje noko poeng, det er berre sinkande og hjelper ingen. @Trådstartar Mora mi er islandsk. Ho synast at nynorsk liknar meir på islandsk enn bokmål. Elles trur eg ikkje islendingar synast noko spesielt om nynorsk. Det er eit skriftmål, og det er det. Mora mi skriv og snakkar bokmål, og det er jo av di ho bur på austlandet. Kva for eit mål ein islending i Noreg skriv, har garantert omtrent alt med kvar dei bur. Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) @TrådstartarMora mi er islandsk. Ho synast at nynorsk liknar meir på islandsk enn bokmål. Elles trur eg ikkje islendingar synast noko spesielt om nynorsk. Det er eit skriftmål, og det er det. Mora mi skriv og snakkar bokmål, og det er jo av di ho bur på austlandet. Kva for eit mål ein islending i Noreg skriv, har garantert omtrent alt med kvar dei bur. Bur du sjølv på austlandet, Sigur? Endret 21. juni 2009 av taKenzZz Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Ski kommune er vel på Østlandet, ja. Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg tror nok de syns det er rart vi har et kunstig, konstruert skriftspråk i tillegg til det danske, når vi har norsk slik som de snakker. @Steinkul Har du tenkt over at ein fram til unionsoppløysinga frå Danmark, skrev me dansk i Noreg? På sama tida som ein starta å fornorske det danske skriftmålet, som i dag har utvikla seg til bokmål, blei det nynorske skriftmålet til. Så bokmål er like kunstig og konstruert som nynorsk. Og dessutan; kva er galt med om dei no skulle vere "kunstige og konstruerte". Det er jo bra at dei som bur på vestlandet kan skrive på eit skriftmål som likner på deira talemål. Gløym motvilja di mot nynorsk. Det har ikkje noko poeng, det er berre sinkande og hjelper ingen. @Trådstartar Mora mi er islandsk. Ho synast at nynorsk liknar meir på islandsk enn bokmål. Elles trur eg ikkje islendingar synast noko spesielt om nynorsk. Det er eit skriftmål, og det er det. Mora mi skriv og snakkar bokmål, og det er jo av di ho bur på austlandet. Kva for eit mål ein islending i Noreg skriv, har garantert omtrent alt med kvar dei bur. Nynorsk har aldri «blitt til». Det er lagd. Lyder kustig i manges munner, også på vestlandet. (Vestlandet er stort) Bokmål har en mye lenger historie enn nynorsk og er mer enn en fornorsking av dansk. Med nynorsken har vi tatt et langt skritt tilbake i språkutviklingen. Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Ski kommune er vel på Østlandet, ja. Ah right, glømte at eg kunne sjå det sjølv. Men uansett, sia at du bur på Austlandet, Sigur, skriv du på nynorsk på grunn av at du er halvt islandsk eller er det ein annan grunn? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Nynorsk er en "blanding" av dialekter i Norge sies det. Jeg finner veldig få holdepunkter i forhold til min nordlandske dialekt. Jeg synes nynorsk mer er å skrive dialekt for vestlendingene enn noe annet. Tenkte egentlig å sammenlikne med et annet land, men det er vel få land i verden som har så store forskjeller på dialekter som Norge har? Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Ski kommune er vel på Østlandet, ja. Ah right, glømte at eg kunne sjå det sjølv. Men uansett, sia at du bur på Austlandet, Sigur, skriv du på nynorsk på grunn av at du er halvt islandsk eller er det ein annan grunn? Eg skriv nynorsk av di eg tok ei utfordring i ein tråd her på språk-forumet. Utfordringa går ut på å skifte over til sidemål. Nynorsk hev ogso ord som medan, lykel og slikt, som minner svært om islandske ord. Eg snakkar bokmål kvar dag. Dessutan likar eg nynorsk betre enn bokmål. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Tenkte egentlig å sammenlikne med et annet land, men det er vel få land i verden som har så store forskjeller på dialekter som Norge har? Det er enda verre i Italie har jeg hørt. Folk fra Sicilia forstår ikke andre italienere og omvendt. Dette er langt utenfor mitt fagområde. Det er bare noe jeg har hørt. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Litt off-topic, men tenkte eg kunne koma med eit lite innspel. Eg kjem òg frå austlandet og snakkar oslo-dialekt. Eg snakkar ikkje bokmål. Til dømes seier eg "å værra" istaden for "å være", og faktisk "ei påsa" istaden for "en/ei pose". Og her på forumet skriv eg nynorsk. Nynorsken for meg starta etter at eg studerte tysk og i mindre grad islandsk og færøysk. Eg "skjønte", for å seia det sånn, at nynorsk er eit finare skriftspråk enn bokmål. Det er mykje meir utfordrande å til dømes skilja mellom det tri kjønna og a-verb/e-verb. Eg liker at ein i nynorsk omtaler hankjønnsord som "han" og hokjønnsord som "ho", som i tysk og islandsk. Eg bruker òg (for det meste) a-endingar for verb i infinitiv, fordi det er slik ein gjer det i svensk, islandsk og færøysk. Det som dytta meg heilt over, var nynorsk-eksamenen min. I samband med honom skreiv eg utelukkande nynorsk i fem dagar. I starten måtte eg slå opp nesten alt i ordboka, men etterkvart gjekk det av seg sjølv. Poenget var at eg skulle bli betre i nynorsken og få ein god karakter. Eg fekk ikkje ein spesielt god karakter (4), men eg blei ganske god til å skriva nynorsk, og fekk enorm respekt for folk som skriv nynorsk. Dersom dette ikkje var det siste året mitt på skulen, ville eg faktisk bytta hovudmål til nynorsk no, og blitt den einaste nynorskeleven i Oslo, heh. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Slike som deg bidrar til at vi opprettholder idiotloven om to skriftspråk på 4 millioner mennesker. Hvis alle gikk over til en side, kunne vi konsentrere oss om viktigere ting i skolen. Jeg var selv som deg en gang, til dømes har jeg ikke førerkort, men førarkort. Jeg liker nynorsk best, men som de sier: "If you can't beat them, join them!" Det viktigste er at vi kvitter oss med ett av dem. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Eg trur ikkje at alle nordmenn hørast ut som daner. Tenk på folk frå Vestlandet t.d. Islendingane føler seg vel meir heime i Sogn og Fjordane enn i Oslo sentrum? Haha, kva baserer du dette på? Islendingar flest kjem frå Reykjaviksområdet og føler seg nok meir heime i ein stad av ein viss størrelse enn i Sogn og Fjordane. Vidare er det vel ikkje ein einaste edru nordmann som høyrast ut som ein "dane". Og takk Vårherre for det. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Nynorsk er en "blanding" av dialekter i Norge sies det. Jeg finner veldig få holdepunkter i forhold til min nordlandske dialekt. Jeg synes nynorsk mer er å skrive dialekt for vestlendingene enn noe annet. Nynorsk er ikke en blanding av dialekter i Norge. Nynorsk er en blanding av et UTVALG dialekter, for det meste fra vestlandet. Så vidt jeg vet var Aasen aldri i nord-norge. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Slike som deg bidrar til at vi opprettholder idiotloven om to skriftspråk på 4 millioner mennesker.Hvis alle gikk over til en side, kunne vi konsentrere oss om viktigere ting i skolen. Jeg var selv som deg en gang, til dømes har jeg ikke førerkort, men førarkort. Jeg liker nynorsk best, men som de sier: "If you can't beat them, join them!" Det viktigste er at vi kvitter oss med ett av dem. Eg skal ikkje pressa nynorsken på andre menneske, og ei heller støtter eg at alle elevar i skulen skal måtta ha både hovudmål og sidemål som fag. Men sjølv må eg då få lov til å skriva nynorsk. Nynorsk er en "blanding" av dialekter i Norge sies det. Jeg finner veldig få holdepunkter i forhold til min nordlandske dialekt. Jeg synes nynorsk mer er å skrive dialekt for vestlendingene enn noe annet. Nynorsk er ikke en blanding av dialekter i Norge. Nynorsk er en blanding av et UTVALG dialekter, for det meste fra vestlandet. Så vidt jeg vet var Aasen aldri i nord-norge. Så kvar seier ein "Noreg", då? Nynorsk er i stor grad basert på norrønt òg, berre så det er sagt. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Viss bokmål og nynorsk fekk like mykje dekning i media og bøker og alle fekk like mykje av begge skrifspråka, ville eg tru at nynorsk vart reknast som lettast. Nynorsk er meir konsekvent med reglene føler eg. Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Eg trur ikkje at alle nordmenn hørast ut som daner. Tenk på folk frå Vestlandet t.d. Islendingane føler seg vel meir heime i Sogn og Fjordane enn i Oslo sentrum? Haha, kva baserer du dette på? Islendingar flest kjem frå Reykjaviksområdet og føler seg nok meir heime i ein stad av ein viss størrelse enn i Sogn og Fjordane. Vidare er det vel ikkje ein einaste edru nordmann som høyrast ut som ein "dane". Og takk Vårherre for det. Meinte det ikkje i bokstaveleg forstand. Her er det snakk om språk. Båe det munnlege og skriftlege språket er jo nærmare Islandsk på Vestlandet enn elles i Noreg? Såleis sett kunne eg godt sjå for meg at islendingar kjenner igjen mykje av dei same orda også vidare. Men det kan jo tenkjast at eg tar feil. Uansett så handlar denne tråden om koss islendingar ser på nynorsk/bokmål, ikkje om ein hatar ein av desse skriftspråka. På Sørlandet er det vel dialektar som minner mykje om dansk? Med dei "bløde konsonanter"? Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Slike som deg bidrar til at vi opprettholder idiotloven om to skriftspråk på 4 millioner mennesker.Hvis alle gikk over til en side, kunne vi konsentrere oss om viktigere ting i skolen. Jeg var selv som deg en gang, til dømes har jeg ikke førerkort, men førarkort. Jeg liker nynorsk best, men som de sier: "If you can't beat them, join them!" Det viktigste er at vi kvitter oss med ett av dem. Eg skal ikkje pressa nynorsken på andre menneske, og ei heller støtter eg at alle elevar i skulen skal måtta ha både hovudmål og sidemål som fag. Men sjølv må eg då få lov til å skriva nynorsk. Nynorsk er en "blanding" av dialekter i Norge sies det. Jeg finner veldig få holdepunkter i forhold til min nordlandske dialekt. Jeg synes nynorsk mer er å skrive dialekt for vestlendingene enn noe annet. Nynorsk er ikke en blanding av dialekter i Norge. Nynorsk er en blanding av et UTVALG dialekter, for det meste fra vestlandet. Så vidt jeg vet var Aasen aldri i nord-norge. Så kvar seier ein "Noreg", då? Nynorsk er i stor grad basert på norrønt òg, berre så det er sagt. Jepp, han brukte islandsk/norrønt som mal i dei tilfelle kor det var tvil om kva for ord som skulle bli tatt med i landsmålet. Endret 21. juni 2009 av taKenzZz Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Eg trur ikkje at alle nordmenn hørast ut som daner. Tenk på folk frå Vestlandet t.d. Islendingane føler seg vel meir heime i Sogn og Fjordane enn i Oslo sentrum? Haha, kva baserer du dette på? Islendingar flest kjem frå Reykjaviksområdet og føler seg nok meir heime i ein stad av ein viss størrelse enn i Sogn og Fjordane. Vidare er det vel ikkje ein einaste edru nordmann som høyrast ut som ein "dane". Og takk Vårherre for det. Meinte det ikkje i bokstaveleg forstand. Her er det snakk om språk. Båe det munnlege og skriftlege språket er jo nærmare Islandsk på Vestlandet enn elles i Noreg? Såleis sett kunne eg godt sjå for meg at islendingar kjenner igjen mykje av dei same orda også vidare. Men det kan jo tenkjast at eg tar feil. Uansett så handlar denne tråden om koss islendingar ser på nynorsk/bokmål, ikkje om ein hatar ein av desse skriftspråka. På Sørlandet er det vel dialektar som minner mykje om dansk? Med dei "bløde konsonanter"? Eg er ganske sikker på at nynorskens likskap med islandsk er svært overdreve. Og har du hørt sørlandske dialektar nokon gong? Endret 21. juni 2009 av Thendrup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå