Alompi Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei Jeg tilbringer flere timer om dagen med laptopen på magen. Er det kreftfremkallende, eller på noen annen måte farlig? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Du får kanskje kreft av det når du er 90, men då spelar det vel ikkje spessielt stor rolle? Tippar antenna til WLAN ligger ved skjermen så den har ikkje noko direkte innvirkning. Veit ikkje kor mykje anna stråling elektronikken i maskina utviklar.. Uansett så skal du vete at du er ikkje den einaste som pleiar å ha laptopen på magen ein del timar for dagen Lenke til kommentar
Berga Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Er vel ikke stråling som er det største problemet. Jeg har hørt(og lest) at varmen kan fucke opp testiklene og sæden. Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg har ikke laptopen nede på testiklene, men Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Er vel ikke stråling som er det største problemet. Jeg har hørt(og lest) at varmen kan fucke opp testiklene og sæden. i følge komputer for alle så gjorde det ikke det, det jeg har trodd alle år, men... Edit: det gjaldt vel bare stråling tror jeg Endret 20. juni 2009 av Nopros Lenke til kommentar
Berga Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg er ingen ekspert på området. Vet bare at jeg har lest det, og selv blitt advart mot det Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 http://www.idg.no/pcworld/article104143.ece http://www.portapad.no/ Det er som regel bare små grep som skal til - også når det gjelder mobilstråling. At disse trenger inn i kroppen er bare en faktum, men bare det å ha litt mere avstand; hold mobilen litt unna hodet ved samtale (slå på høyttalerfunksjonen ), ikke bær den påslått i lomma (påvist dårligere sædkvalitet - helst ikke bær den på kroppen i det hele tatt) - utgjør voldsomt mye. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Du får kreft av alt. Jeg sier ikke at du skal bare drite i det, men ikke pakk inn ballene dine med aluminiumsfolie. For din informasjon så er det stråling fra WiFi i hele huset ditt, senderen sender ut stråler i alle retninger, så der du har dekning blir du utsatt for stråling. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det er digg med wifi stråling! Kiler i magen Ler meg nesten ihjel når jeg står ved siden av ruteren! Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Det er digg med wifi stråling! Kiler i magen Ler meg nesten ihjel når jeg står ved siden av ruteren! Ehhh, lol? Signaturen din var litt lang foresten. Endret 21. juni 2009 av Nopros Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Er vel ikke stråling som er det største problemet. Jeg har hørt(og lest) at varmen kan fucke opp testiklene og sæden. Hvis det skulle være tilfellet ville de fleste menn i varme land (for eksempel Egypt, Australia osv) vært sterile. Det er ikke tilfellet. Jeg har ingen tro på at en litt varm laptop som sitter på fanget ditt kan gjøre det så varmt for ballene at de slutter å produsere sædceller. Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Kommer nok an på hvor mye du bruker laptopen. Dersom du har den på fanget 16 timer hver dag ville jeg vært bekymret. PubMed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22315933 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå