Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket.. men hva skjer..

Gjest Forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsket

Hei.

Jeg traff en jente for en stund tilbake siden. I den siste tiden har vi vert mye sammen og sedd film og funnet på ting sammen.

Når vi har sedd film har vi koset og susset litt.

Jeg holder virkelig på å falle for henne, men de siste dagene har hun blidd litt mer avvisende. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

Hun er treg å svare på sms, å er ikke så intresert i å møtes som for noen dager siden.

Jeg tenker på henne hele tiden men er redd for å bli for pågående mot henne.

Hun har jobbet mye og det kan selvfølgelig vere derfor, at hun kanskje har vert sliten og ikke orket.

Men jeg lurer på om jeg bare skal fortelle henne rett ut at jeg begynner å føle noe for henne eller om jeg bare ska ta det rolig fremover.

Vil ikke skremme henne vekk med å være for påtrengende heller.

Er også litt bekymret for om jeg sender henne sms for ofte så vil jeg virke masete.

Hva burde jeg gjøre egentlig??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, kommer jo an på personer og omstendigheter... men..

personlig ville jeg ønsket å vite det.. men nå er jeg mann selv så kanskje damer tenker annerledes.

Men kan jo begynne litt rolig, si at du liker å være sammen med henne og begynner å bli litt småforelska..

isteden for å si at du elsker henne og ikke kan leve med henne, sånn f.ex.

At hun oppfører seg annerledes kan jo skyldes mange ting.. jobb, skole, familie mm.

Blir du avvist så vet du det i hvertfall. Slipper å bruke kalorier på en tapt sak da.

En ting jeg glemte: etter at du har nevnt det for henne gi henne noen dager å tenke på det før du avskriver henne helt. Selv om hun sier nei.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det aldri er smart å fortelle en jente at du er forelsket med mindre det er ganske opplagt at det er gjensidige følelser. Det kommer av at du i grunn setter dama i en vanskelig situasjon med å fortelle følelsene din. Hun kan velge.

1. Si at "du er en utrolig snill og søt gutt, men jeg har ikke sånne følelser for deg"

2. Å ta deg positivt og fortsette å treffe deg

Poenget er at det er så mye lettere å velge alternativ 1. Er hun i det hele tatt litt usikker på hva hun føler for deg, så vil det føles tryggest og enklest. Anbefaler deg derfor heller for å henge med hun og se hvordan det utvikler seg. Når spørsmålet om dere er sammen kommer på bane naturlig er det som regel liten tvil om at man passer sammen og at det er noe man vil. La det skje naturlig altså. :)

Du kan godt være dritforelska i henne, men det forbedrer altså ikke dine sjanser for et forhold ved å si det. ;)

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Vise ord fra han over her. :)

Var i samme situasjon som trådstarter, jeg holdt det inne og ventet, men viste fortsatt interresse. Ikke vær for klengete, men ikke vær fraværende. ;)

Si hei til henne, smil til henne når dere møtes på skolen feks, gi henne komplimenter o.l. Sitter du sammen med henne rundt feks et bord, eller står sammen med henne med en gjeng, gi henne oppmerksomhet, og virk interessert!

Etterhvert vil nok resten gå av seg selv om begge har følelser for hverandre og begge vet det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...