Gå til innhold

Støy problem på min Ps3 40GB.

Anbefalte innlegg

Hei..

Som beskrevet har jeg støy problemer på min Ps3.. Den ble kjøpt julen 2007.

Har ikke hatt noe serlig støy probmeler med den.. Den siste oppdateringen som kom har jeg merket det mest, Da jeg skulle se en film og jeg bare tok den av fordi den begynner og suse noe sykt.. Dette har ikke vært noe problem før men etter den siste oppdateringen tror jeg.

Kansje den har sust noen ganger før da jeg spiller og det er varmt i rommet. Men ikke når jeg

ser film. Det blir for dumt. Går dette på garantien eller går det ann og gjøre noe selv?

setter pris på svar :)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har sikkert samlet seg mye støv inne i Playstationen din. Dette gjør at det blir varmere i kabinettet, og viftene øker hastigheten.

Du kan jo prøve

. Da overoppheter du systemet, og viftene blir skrudd på fult for å kjøle systemet ned. Men, det renser også ut nesten alt av støv. Det er noen som har fått playstationen sin ødelagt pga dette, så pass på at du har en modell som støttes.

Ellers er det vel bare å skru opp kabinettet og forsiktig støvsuge.

Lenke til kommentar

Jeg har blåst, plassert den UTE, satt den vertikalt.... alltid bråket som en jetmotor. Også levert den inn to ganger, fått ny 40gb i retur hver gang. Samme problem. Ser ut til at 40gb har vifte med færre blader, noe som gjør at den fyrer seg lettere opp ved varme siden denne viften ikke klarer å flytte nok luft.

Endret av haddis
Lenke til kommentar

Står konsollen horisontalt eller vertikalt? Selv om det trolig er støv som gjør at din konsoll blir overopphetet, og dermed støyer kan du prøve å sette den vertikalt. PS3-en blir angivelig betraktelig kjøligere (5-10C) om man setter den på høykant, noe som forsåvidt virker logisk ettersom varme stiger.

Lenke til kommentar
Står konsollen horisontalt eller vertikalt? Selv om det trolig er støv som gjør at din konsoll blir overopphetet, og dermed støyer kan du prøve å sette den vertikalt. PS3-en blir angivelig betraktelig kjøligere (5-10C) om man setter den på høykant, noe som forsåvidt virker logisk ettersom varme stiger.

Den står med god kjøling..I rommer pleier vell det og være 20-23 grader..

Har aldri hatt problemer med og se film på den.. Kan det være den oppdateringen eller er det litt støv som kom inn på kort tid som antagelig vis er årsaken?

Men hjelper det og sitte den på siden (høykant) ?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem, den bråker verre enn ti xboxer til sammen :mad:

Lenge siden den bråkte sånn sist, sikkert pga varmen de siste dagene. Ellers har jeg oppdaget att enkelte spill som GTA IV, Midnight CLub LA og Need for speed UC, samt andre bilspill fyrer opp viftene mye lettere enn actionspill :blink:

Noen som vet om noe som funker, orker ikke spille på sommeren lengre nå....

Edit: Er en 15 måneders gammel 40gb

Endret av runesole
Lenke til kommentar

Desverre ble noen 40Gb levert med mindre vifte, hvorfor vet jeg ikke(muligens for å spare penger)

Tror meg, jeg har prøvd ALT som jeg har funnet via. google. Også levert den inn flere ganger å fått "ny" 40gb uten hjelp. Vurderer nå å kjøpe eksterne kjøle løsninger. Eller finnes det guider på hvordan en bytter fra 15 bladers vifte til 19 bladers vifte for den som demontere maskinen :p

Lenke til kommentar

Jeg har en 60 gb som også bråker en del. Når jeg så etter så så jeg at det var kommet ganske mye støv på den. Men hvordan skal jeg fjerne det? Må jeg åpne ps3'en eller kan jeg slå den helt av også støvsuge den? Eller hva med den fan-testen? Så det var noen som skrev at den ble anbefalt å ikke bruke. Men hvorfor skulle sony lage en slik ting hvis det kan skade ps3'en? Og hva kan skje hvis jeg bruker den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...