Gå til innhold

KOrt eller lang stamme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror det er kort stamme grunnet avstanden fra "tiltemakanismen" og til propellen er noe i mellom en 50HK kortstamme og en 15HK kortstamme.

Du kan jo også oppgi serie-nr til en forhandler.

 

PS skal du selge den

Tenkte det egentlig.. men har heller lyst til å bytte den til en 9.9 motor.

Jeg har jo heller ikke lov til å kjøre 25hk når jeg er 15 år heller da.

har en 13 fot shakespeare

post-115364-1245593126_thumb.jpg

post-115364-1245593134_thumb.jpg

post-115364-1245593156_thumb.jpg

Endret av Paradoxo
Lenke til kommentar

Hvis du har typenummeret (foran serienummeret) kan du se om stammen er kort, lang, ultra lang eller extra lang. Det skal være tre bokstaver og/eller tall som er typenummeret. Etter det skal det være en bokstav som indikerer lengden på stammen. S=Standard (eller kort) L=Long etter det kommer det 6 eller 7 siffer som er serienummeret. Det er altså bokstaven mellom typenummeret og serienummeret som forteller om lengde på stammen.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare en ting! Kast på 25 hestern... Du blir ikke stoppa så lenge du ikke kjører gris! Snuten stopper deg ikke hvis dem ser "ååå han har en 25 hester på hekken, han stopper vi" Er ikke sånn det er i det hele tatt, du må ha gjort noe ulovlig for å bli stoppet..

 

Thomas!

Lenke til kommentar

Det er fakta kjører selv med en 15HK med svart deksel og politiet er jo ikke kompetente til å bedømme om det er 9,9/15/20/30HK selv uansett.

 

Du kan jo gå ned til en båt butikk og si at motoren din har stått ute hele vinteren osv osv og at den ble så stygg..... Og siden su ønsker en mest mulig "orginal" motor ber du om å få kjøpe 9,9 klistremerker.

 

NB du kjører like ulovelig med 9,9 som med 25 eller 250HK

 

Regler

Max 7 eller 8 meter (husker ikke denne :blush: )

Max 9,9HK

Max 10knop ( 18km/t )

Endret av martin808
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Enkel forklaring :) Veit ikke hva dere har snakket om oppe der men her er ihvertfall svaret på spørsmålet ditt.

 

Målet fra forlengelsen av det dypeste punktet på kjølen og opp til der du "henger motoren": I praksis vil dette si at platen (antikavitasjonsplaten) som står ut over propellen skal være et sted i området like under vannflaten når båten går på full fart. Målene er henholdsvis ca. 38 cm (15 tommer) for kort stamme,

51 cm. (20 tommer) for lang stamme og 63,5 cm (25 tommer) for ekstra lang stamme og 76,2 cm for ultra lang stamme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...