Herr Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg har et problem med ps3 og en 3com router. Når jeg skal spille spill online, (spesielt Call of Duty 4: Modern warfare)så blir jeg logget ut av playstation network. Jeg har søkt MYE på nettet for å finne en løsning. Det som har blitt gjort er: Legge Ps3 til DMS, åpne porter som spillet krever, sørge for å ha NAT type 2, aktivert UPnP. Har prøvd ps3-en hos en kamerat og da funka det fint, så det er ikke konsollen som er ødelagt. Når jeg tar internettforbindelse-test, så står det at routeren som er i bruk kanskje ikke støtter visse ip-fragmenter, og at noen spill kanskje ikke fungerer optimalt online. Det står at jeg skal kontakte min router-forhandler. Jeg har prøvd å kontakte 3Com, men uten noe hell. Feilmeldingen som pleier å komme når jeg logges ut av ps-network er (8002AD23). Noen som vet hva som kan fikse problemet? Routeren min: 3CRWER100-75. (Har denne under data, fordi det er router som det må gjøres noe med, ikke ps3-en) Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Mange som melder fra om det samme problemet som deg, sier at de har løst problemet med å enten deaktivere eller legge til regler i brannmuren i ruteren. Prøv å deaktiver brannmuren først, og se om det fungerer. Prøv også å oppdatere firmwaren til ruteren din. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Legge til regler i brannmuren? Men vil det ikke være mye større sjanse for å få virus o.l. hvis jeg deaktiverer brannmuren? Prøvde å oppdatere, men fikk det ikke til. Det sto at den filen jeg valgte ikke var oppdaterings-fil. Kan noen hjelpe med dette også? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Har du brukt DMZ mot ip-adressen til P3-boksen din har du ikke noe brannmur som sperrer for noe mot den ip-adressen. Du er derfor like utsatt for malware på ps3'en som om du hadde deaktivert brannmuren. DMZ = demilitarized zone. Dette betyr at ingen brannmursregler blir benyttet mot den ip-adressen. Jeg vet ikke om det finnes skadelig kode rettet mot ps3 så jeg kan ikke si med sikkerhet hvor risky dette er, men generelt sett vil jeg advare mot bruk av DMZ da denne gir enheten null beskyttelse. Du sier at du har en ruter som ps3'en er koblet til.... Hvor får du internett i fra? ADSL eller kabel/fiber? Lenke til kommentar
Herr Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Men er det mulig å slå av brannmuren for bare ps3 og ikke pc-en? Vel, det er en "vanlig" internett-boks som er koblet til en stasjonær PC. Fra den boksen går det en kabel til ruteren. Håper det var et svar Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Den "vanlige internettboksen" kan være en router med brannmur og da hjelper det lite hva du måtte finne på med 3com-en. Finn navn på boks og ISP. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Boksen var speedtouch 510i. Og var av merket Thomson. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Da kan det jo være ett routermodem, hvilken IP får 3com-en på wan fra denne boksen? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Da er det den klassiske feilen mange gjør. Les denne: Hvordan koble modem + trådløs router perfekt! Lenke til kommentar
Herr Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Okei. Fulgte den linken i går kveld. Etter det funket det fint å spille på Ps3. Ingen problemer der, enda værtfall. Men dette har gjort at jeg ikke får nett på Pc-en min (laptop). På den stasjonære i huset fungerer det helt fint. Hvordan kan jeg fikse dette? I tilegg er det ikke lenger 192.168.1.1 som er adressen for å gjøre innstillinger på routeren. Hva er den endret ti? Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Windows-tast + R, skriv inn "cmd", skriv "ipconfig" og se på standard gateway. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Har prøvd på det, men det funker ikke. Noe peiling på hvorfor jeg ikke kan bruke laptopen når jeg kobler kabel fra modem til lan port, men at det funker når jeg tar fra modem til wan-port. Og at det er omvendt på Ps3? Lenke til kommentar
Herr Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Prøvde en gang til, og det funka. Adressen for router innstillinger altså. Trenger fortsatt hjelp til dette med at internet kun funker et sted av gangen. Avhengig om man tar kabel fra modum til lan- eller wan- port. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Kluet er at boksen som du har brukt som ruter, nå kun fungerer som en switch. Enkelt forklart er det rutermodemet (adsl-modemet) som er "sjefen" i ditt nye hjemmenettverk. Glem ruteren. Denne bestemmer ikke lengre noe av trafikken i nettverket ditt bortsett fra at den fordeler pakker med data videre til rett ip-adresse innen ditt LAN. Alle noder (pc,ps3,x-box,nettverksprintere, ip-cam osv) i nettverket ditt som mottar ip-adresse automatisk burde fint fungere på ditt nye oppsett, men vær obs på at du ikke har satt fast ip-adresse/gateway på noen av pc'ene dine. Dette finner du under egenskaper for nettverkstilkoblingen på din pc. Laptoppen er sikkert satt opp med fast ip-adresse mot ruteren (som nå er deaktivert) siden den ikke får nett på nytt nettverk. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Finner ikke noe sted det står om det. Hvor skal det stå i tilfelle, og hva skal det stå? Har DHCP noe med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Herr Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Kan også legge til nå at hver gang jeg skal logge på playstation network, så kommer det en feilmelding som sier at jeg må skru nettverket av og på. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Finner ikke noe sted det står om det. Hvor skal det stå i tilfelle, og hva skal det stå?Har DHCP noe med dette å gjøre? Ingen med noen gode svar? Lenke til kommentar
Herr Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Noen som vet hvordan man sjekker om en PC har statisk ip-adresse? Og evt. hvordan man endrer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå