Techster Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Har eksperimentert litt med forskjellige løsninger, men har ikke funnet på noe tilfredstillende. Et problem er at når når man kjører Socket.Listen(); så blir denne maskinen bare tilgjengelig fra det lokale nettverket. Dette fungerer selvsagt hvis jeg konfigurerer routeren til å forwarde trafikken men dette er ikke noe for folk som ikke kan noe særlig om det. Hvordan kan jeg (unntatt å legge dataene på en ekstern server) dele data fra en pc til andre maskiner via internett? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Har eksperimentert litt med forskjellige løsninger, men har ikke funnet på noe tilfredstillende.Et problem er at når når man kjører Socket.Listen(); så blir denne maskinen bare tilgjengelig fra det lokale nettverket. Dette fungerer selvsagt hvis jeg konfigurerer routeren til å forwarde trafikken men dette er ikke noe for folk som ikke kan noe særlig om det. Hvordan kan jeg (unntatt å legge dataene på en ekstern server) dele data fra en pc til andre maskiner via internett? Dropbox! Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) nicoloco: Dropbox = Ekstern server Techster: Du har en litt merkelig holdning til problemstillingen Du sier du ikke vil forwarde en port? Hvordan skal du da kunne svare på kall fra utenomverdnen? Maskin på nett sier "Hei 10.20.30.40 på port 1234 - Send meg filliste takk" og routeren din sier "Uhm, har ingen maskin som bruker port 1234! Sårry!" Hvordan ser du for deg at routeren skal kunne spørre videre hvis du ikke forteller routeren at maskinen din er der? Du kan jo studere SNMP og se om du klarer å få det til på den måten i stedet. De fleste routere i dag støtter dette og kansje kan du "programmere" routeren gjennom dette. Alternativt kan du tolke HTML koden som kommer ifra routerene, men da må du lage et lag som oppfører seg forskjellig fra router til router. Noen routere støtter også TELNET og dermed har du jo en protokoll å forholde deg til. Alt i alt har du mange "tunge" veier du kan gå. Endret 25. juni 2009 av HDSoftware Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Du kan jo også bruke Opera Unite. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 UPnP? Eventuellt sett opp en server som fungerer som proxy. Lenke til kommentar
program Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvis jeg har oppfattet problemet riktig, vil jeg tro at Opera Unite vil virke perfekt. Er bare i "Labs" enda, men det virker. Laste ned her: http://labs.opera.com/downloads/ Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Alle disse nerdene og ingen som nevner Hamachi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå