Finnn Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei! Er straks ferdig med et år i garden, og har ikke søkt på noe skole, kort sagt har jeg et år hvor jeg kan gjøre som jeg vil Har tenkt på å skaffe en jobb og tjene penger til en reise, noen som har noen gode forslag? Takk for svar! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det kommer jo helt ann på hva du er interessert i. Og det er uklart hvor lenge du har tenkt å reise. Skal du jobbe fremover til du har nok til å reise ett år i strekk? Lenke til kommentar
wailer Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Sør Øst Asia regnes som det letteste sted og reise som backpacker første gang pluss det er biligere er enn andre steder i verden. En venninde av meg kom nettopp hjem etter 4månder på reise, ho brukte ca 100 000 på det men, ho er veldig fisefin på ting, eneste negative ho mente var at ho møtte flere nordmenn og svensker i sør øst asia enn man gjør på en lørdags kveld i oslo Lenke til kommentar
Finnn Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Det kommer jo helt ann på hva du er interessert i. Og det er uklart hvor lenge du har tenkt å reise. Skal du jobbe fremover til du har nok til å reise ett år i strekk? Intressene er mange, så alle slags reisemål er for min del intressant. Søsteren min hadde 3 måneder i Brasil med gateway college, hvor hun hadde et fotokurs, noe som hun absolutt kunne anbefale videre til meg. Skal ikke jobbe et helt år, men tjene nok til en reise som varer kanskje 2-3 måneder, hva enn det koster for en slik reise. Sør-Øst Asia virker veldig fristende. Jeg har noen venner som har reist rundt i denne delen av Asia som har komme tilbake storfornøyde med reisen! Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Man har jo ulike "Work and Travel" programmer, hvor man ofte hvertfall får kost og losji, man kan jo kombinere en stund på et slik program (eller annet frivillig arbeid) og så reise en stund!? dette er en fin måte å oppleve en annen kultur, vil helt sikkert gi et inntrykk man sent glemmer! Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 En venninde av meg kom nettopp hjem etter 4månder på reise, ho brukte ca 100 000 Crazy... :O Reiste i 12 mnd jeg og brukte 80 000 inkludert alt Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Reiste i 12 mnd jeg og brukte 80 000 inkludert altDet hørtes veldig rimelig ut. 219 kr dagen. Har du da tatt med flybilletter osv? Hvor reiste du? Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Reiste i 12 mnd jeg og brukte 80 000 inkludert altDet hørtes veldig rimelig ut. 219 kr dagen. Har du da tatt med flybilletter osv? Hvor reiste du? Ja det er inkludert flybilletter. Reiste i Singapore, Malaysia, Myanmar, Thailand, Laos, Kambodsja, Vietnam og Kina. Alle landene bortsett fra Singapore og Malaysia er jo så billige at man klarer seg lett på 100-150 kr dagen. Og jeg dykka, drakk meg full og hadde det gøy hele tiden og så det som var verdt å se. Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Til trådstarter: Sør-Øst Asia kan absolutt anbefales. Jeg har tilbragt et år der selv. Jeg har også reist rundt i Sør-Amerika, Sentral-Amerika, California, Fiji, New Zealand og Australia og vet ikke helt hva jeg kan anbefale sterkest, men Sør-Øst Asia har helt klart den fordelen at det er billigst Selv om Thailand begynner å bli "smådyrt" om dagen pga sterk baht kurs og latterlig mye turisme. Uansett Thailand gjør det ikke noe om du går glipp av, vanvittig oppskrytt reisemål synes da jeg. Men jeg vil virkelig anbefale Kina Og drar du til Sør-Øst Asia må du få med deg Kambodsja, Laos og Vietnam. Myanmar også dersom du er virkelig eventyrlysten Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Reiste i Singapore, Malaysia, Myanmar, Thailand, Laos, Kambodsja, Vietnam og Kina. Alle landene bortsett fra Singapore og Malaysia er jo så billige at man klarer seg lett på 100-150 kr dagen. Og jeg dykka, drakk meg full og hadde det gøy hele tiden og så det som var verdt å se. Hørtes veldig interessant ut! Hvordan reiste du mellom de ulike stedene? Får man flybilletter til en rimelig penge? Tenker da ikke på Norge-Asia, men lokalt. Reiste du bare rundt med ryggsekk? Og i så fall, ble ikke den full etterhvert som du kjøpte ting underveis? Klarte du deg med den bagasjegrensa som flyselskapet hadde på veg hjem? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Har booket mye billig her: http://www.airasia.com/ Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Air Asia kan man fly billig med ja. Men når jeg reiste så flydde jeg ikke noe annet enn tur-retur Europa-Asia. Jeg brukte bare buss, tog, båt og andre fremkomstmidler rundt omkring i Asia.. ja reiste bare rundt med ryggsekk Thats the way! Men enkelt og greit jeg kjøpte ikke mere enn et par billige t-skjorter så sekken ble ikke så veldig full av det. Så ikke noe problem der Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Air Asia kan koste så lite som 1200 kr én vei London - Kuala Lumpur. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg tror at hvis jeg hadde hatt en sånn reise så ville jeg nok kjøpt en del underveis, men selv om man kun reiser med ryggsekk så funker det jo fint å sende hjem til norge for å komme hjem til det du har kjøpt. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg tror at hvis jeg hadde hatt en sånn reise så ville jeg nok kjøpt en del underveis, men selv om man kun reiser med ryggsekk så funker det jo fint å sende hjem til norge for å komme hjem til det du har kjøpt. og sende hjem går veldig bra, jeg sendte hjem ca 12 kilo fra Beijing. det kostet ikke mere enn ca 200/300kr og det var kommet frem til der jeg bor i Norge innen 3 uker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå