Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger hjelp til å sette opp en skikkelig spise- og trenings-plan

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Hei

Jeg er en gutt på 16 år, ca. 80kg og 175cm høy.

Jeg skriver her for å få hjelp til å slanke meg/få mer muskler.

Først litt fakta om megselv og hva jeg driver med

Jeg får på skolen, begynner på Vg1 til høsten.

Om vinteren spiller jeg bandy, har treninger ca. 2 ganger i uken og kamp 1 gang.

Om sommeren har vi barmarkstrening, men vi mangler en trener nå, så har ikke noe "må-gå-på-trening" nå lenger.

Før trente jeg en omgang med vekter når jeg kom hjem fra skolen også løp en runde om kvelden i noen uker, også ble det eksamen-->fikk ikke noe tid, ognå orker jeg bare rett og slett ikke, som er et problem.

Sitter endel foran PC'en, men ikke noe overdrevent mye, sånn ca. vanlig

Så over til problemet

Selvom jeg spilte fotball+tennis+bandy før, og bare bandy, så er jeg, og har alltid vært litt "chunkie" (småfeit), noe jeg vil bli kvitt nå til badesesongen (vet den alt har startet) og til Vg1 til høsten.

Vet det ikke skjer over en natt, men vil gjerne komme inn i det nå.

Derfor spør jeg om hjelp her.

Har allitd gjort det selv, men vil gjerne ha/få en slags "timeplan" aktig sak, forde synes jeg er mye enklere å holde seg til.

Ikke sånn jeg skal følge HELE tiden uansett alt, men sånn hva jeg skal trene den dagen, hvor mye osv.

Livs-stilen min

Dette er noe jeg synes er uretferdig.

"Alle" jeg kjenner kan være tynne.

Enten har de syk forbrenning så de kan spise hva de vil uten å legge på seg NOE og heller ikke trene NOE (snakker om kiwi hver dag her og usunn middag og null trening)

Den andre typen var de tynne før, men har startet å legge på seg. De kan bare trene noen uker, så er de fine igjen.

Men jeg er annerledes.

Jeg har trent hele livet mitt (i de sportene nevnt over) og har alltid hatt litt "man-boobs" og litt som henger over bukse-kanten, noe som gjør meg flau av å gå med t-skjrote om sommeren, og det samme gjelder bading.

Jeg synes jeg spiser sunt og riktig.

Spiser hverfall fisk 1 gang i uken til middag, og spisr ofte makrell i tomat, kaviar og leverpostei.

SPiser også litt ost+syltetøy og litt hapå, men ikke mye.

Spiser heller ikke godt utenom enten fredag eller lørdag, da det kan bli en Jap og en flaske saft/Iste, men ikke ellers.

Det er endel informasjon over, som er med i sammenhengen.

Men nå over til problemet/spørsmålet

Vil gjerne ha en "profesjonell" (forventer ingen mat-ekspert her, men har tittet endel i "Helse-delen" og der er det mange flinke mennesker med peiling på mat og kosthold, som jeg håper på hjelp fra)

Forventer heller ikke at du/dere skal sette opp en timeplanen med alt, men gjerne hva jeg burde spise, hvordan jeg skal trene, hva jeg skal trene, rett og slett hvordan jeg kan forbrenne mer enn jeg spiser og bygge mer muskler.

All hjelp mottas med STOR takk :)

Skriver dette som gjest ta jeg synes dette er flaut, og noe jeg ikke vil ha tilknyttet til meg som person.

Hvis det er noe mer dre vil vite eller vil sende PM for noe viktig e.l. kan jeg logge inn og sende dere en PM fra kontoen min

Vet det ble litt langt og kanskje litt rotete, men synes det var viktig informasjon, så takk til dere som orker å lese og hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...