Gå til innhold

Jeg lurer på om dette er mulig for en 14 år gammel gutt. Tjene inn 29K

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Hallo jeg lurer på om det er mulig for en 14 år gammel gutt og tjene inn 29K til vintern altså rundt desember/januar ?

Jeg lurer bare på om det er mulig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er strenge regler for barnearbeid, men det skal vel kanskje gå.

Avisruta er vel 1500 i måneden(?), pluss en helge jobb på et lager eller noe.

Sommerjobb er jo mulig, men kanskje litt sent å søke på nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg har delvis sommer jobb men vetke hva jeg får betalt :p

Jeg skal hjelpe tante med og bygge/male garasje.

Og det er vell mulig og få en rydde jobb et sted ?

Avis er utelukket jeg har prøv og gå i 2 uker var slitsom det der ...

Hadde en lang rute ..

Jeg klan jobbe 2 timer 6 dager i uken ved å følge loven.

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar

Tar utgangspunkt i at du har seks måneder på å skaffe 29.000 kroner.

Det blir 4833 kroner i måneden, ca. 1200 i uka, 241 kroner dagen hvis du skal ha femdagers arbeidsuke.

La oss si at du jobber for 80 kroner timen. Da må du jobbe tre timer hver dag. :new_woot:

Dette forutsetter at du jobber hele sommerferien, og andre ferier også, egentlig... Men da har du pengene til januar. ;D

Spør etter jobb på matvarebutikker o.l., du får vel minstelønn (Aner ikke hvor mye dette ligger på...) siden du er under 18, men jobb er jobb og penger er penger.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er i slekt med den du har sommerjobb hos bør du finne ut hvor mye du har betalt, for din egen del. Og skaff deg en skikkelig kontrakt. Det går ikke en sommer uten masse avisoppslag om yngre som blir utnyttet på det groveste.

Ellers kan du snakke med bedrifter i området ditt om de trenger et par ekstra hender. Sikkert mange som trenger en kar i helgene til å rydde opp og diverse.

Endret av Jarik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW
Hvis du ikke er i slekt med den du har sommerjobb hos bør du finne ut hvor mye du har betalt, for din egen del. Og skaff deg en skikkelig kontrakt. Det går ikke en sommer uten masse avisoppslag om yngre som blir utnyttet på det groveste.

Ellers kan du snakke med bedrifter i området ditt om de trenger et par ekstra hender. Sikkert mange som trenger en kar i helgene til å rydde opp og diverse.

Det er nok tanta min så nær slekt er det ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Sorry dobbel post!

Men jeg skal begynne og søke på jobber tirsdag da ;) (Skal på fjelle mandag en tur.)

Hva er beste måte og søke jobb på ??

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar
Jeg er på din alder og nå er jeg byggemester lærning jeg tjener ca 10000 i månden, så jeg ser ikke noen grunn til at du ikke kan klare det ;

Du er 14 år og lærling? Neppe. Vennligst prøv å oppfør deg litt seriøst.

Jeg gjør det smarting, det er hos onkelen min så gå å plag noen andre gidder du?. TAKK.

Lenke til kommentar
Så du går læretid når du ikke har fullført ungdomskolen?

jeg tror jeg sa feil eller så har du misforstått, jeg hjelper han og bære planker spikre og lærer det grunnleggende i og bygge tak osv.

jeg jobber for firmaet hans og sånn så får det på CV men det er jo ikke akkurat studie eller noe sånt ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg har fått en liten jobb hos bestefar som jeg skal gjøre mens jeg leiter etter jobb. :)

Får 4 tusen for og hugge noe ved som han har liggende. :)

Lenke til kommentar

jeg tror jeg sa feil eller så har du misforstått, jeg hjelper han og bære planker spikre og lærer det grunnleggende i og bygge tak osv.

jeg jobber for firmaet hans og sånn så får det på CV men det er jo ikke akkurat studie eller noe sånt ...

10000 kroner for å bære planker og spiker. Jada du har gjort en god deal der men kanskje litt kjedelig i lengden da..

Lenke til kommentar

10000 kroner for å bære planker og spiker. Jada du har gjort en god deal der men kanskje litt kjedelig i lengden da..

Ja ganske bra deal. jeg gjør litt mer enn bare det, men det blir kjedelig i lengen ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nesten 40 000 er skattefritt i året som gjer at det skal bli enklare for deg å tene pengane du er ute etter. Når det er sagt tjente eg 40k på eit år då eg var 17 så alt kan gå. Eg tok ein vaskejobb på 1.5 time kvar 5 dagar i veka. Alt er oppnåelig, stå på;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...