Gå til innhold

Dårlig cola, reklamere til Cola Drikker AS?


opar

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg var i dag nede å kjøpte meg en cola på rema, den smakte forøvrig ikke som den skulle, noe han i kassa var enig om når jeg var og klagde på den. Fikk selvfølgelig en ny cola, og beholdte den gamle med en oppfordring om å reklamere til Cola-Company Norge.

 

Så mitt spørsmål er, hvordan gjør jeg det og er det vits å gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send resten av flaska + klagebrev til produsent og vent. Jeg sendte inn 2 stk røyk og klaget. Fikk 3 pakker igjen med beskjed om at det jeg oppdaget var helt riktig. Røyken hadde blitt forandret på pga EØS regulering.

 

Edit: Som Krikkert sier så har du i utgangspunktet ikke krav på noe, men det koster produsent så utrolig lite for å gjøre deg litt ekstra fornøyd enkelte bruker å spe på med litt godsaker.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar
Reklamere til Cola? Det er ikke din jobb -- du fremsetter reklamasjon mot butikken (som selger), så får de ta det videre.

 

For så vidt har du allerede reklamert (og fått innvilget omlevering), så du har jo ikke noe krav lenger.

 

det er ikke hans jobb nei, men erfaring tilsier at man ofte får mye igjen om man klager til produsenten! :D Jeg klaget til stabburet en gang over at jeg hadde kjøpt en nugatti som noen hadde vært og plukket i (det var jo IKKE stabburet sin feil at en unge på butikken hadde klabba i nugattien min), fikk en matboks med masse stæsj i som plaster på såret! Hørt om folk som har klaget over dårlig sjokolade o.l. (til f.eks nidar) og fått masse sjokolade i retur.

 

Så det er verdt det! Ikke noe du har krav på, men det er gøy!:)

Lenke til kommentar

Det lønner seg absolutt å klage til produsenten.

Jeg kjøpte en boks Tress-is (Diplom-is) på Rema, og i den var det en stålfjær. Produktet var forøvrig helt ok.

 

Fikk et gavekort på fire nye bokser med Diplom-is tilbake.

 

Loven sier at butikken plikter å erstatte varen.

Men det er mye mer å hente hvis du frivillig velger å klage til produsenten.

 

Dessuten vil de gjerne vite det, hvis de produserer feilvare, sånn at de kan reparere maskiner, lære opp ansatte, osv... Får de aldri vite om feilene sine, blir det ikke forbedringer heller.

Lenke til kommentar
Dessuten vil de gjerne vite det, hvis de produserer feilvare, sånn at de kan reparere maskiner, lære opp ansatte, osv... Får de aldri vite om feilene sine, blir det ikke forbedringer heller.

Jobber på tapperi og kan bekrefte dette. Det er f.eks. ikke gøy å få masse negativ omtale i media uten å kunne få sjekket selve produktet for å finne ut hva som har skjedd.

Lenke til kommentar

Prøvde å ringe kundeservice, gikk lei etter 30 min uten at noen tok telefonen.. har også sendt en mail.

 

EDIT: De ringte tilbake, de sender ferdig fraktert og fôret konvolutt.

Endret av opar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...