Gå til innhold

Kjøp av hybrid til ca 6000.. Noen forslag?


patrick15

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå gå til innkjøp av en hybridsykkel, men er helt ferskt på dette. Aner ikke hva jeg skal se etter.

 

Jeg er ca 185 cm høy og veier rundt 80 kg..

Sykkelen kommer til og bli mest brukt frem og tilbake til jobb (ca 1 mil hver vei) og til kortere treningsturer.

 

Jeg har kommet frem til to alternativer:

http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...ogDirectoryId=3

 

http://www.gsport.no/Misc/Product/?query=t...id=411172(BC_4)

 

Hvilken av disse burde jeg velge, evnt er det noen andre sykler som bør vurderes??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Diamanten er nok et bedre kjøp, den har XT/deore gir som er veldig bra. Og den var testvinner i 2008. :)

 

 

 

Takk for svar :-) Tror nok jeg lander på denne. Da slipper jeg og bestille den over nett også.. :-)

Så i tillegg at hard rocx sykkelen er en del tyngre enn diamanten...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg kjøpte ifjord en Trek hybrid som jeg er veldig fornøyd med.

 

Hvor i landet bor du ? Om du bor i bergensområdet, vil jeg anbefaler Atro-sykkel på nesttun. Bedre service skal du lete lenge etter

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte ifjord en Trek hybrid som jeg er veldig fornøyd med.

 

Hvor i landet bor du ? Om du bor i bergensområdet, vil jeg anbefaler Atro-sykkel på nesttun. Bedre service skal du lete lenge etter

 

 

Jeg bor i vestfold,men har sett at de har denne på Spinn i Sandefjord.

http://spinn.no/newsread/news.asp?n=5243&a...sykkel_detaljer

 

Den koster derimot 1000 kr mer enn diamanten.. lurer derfor på om den er verdt det ifht mitt bruk...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nå har ikke jeg så voldsomt god peiling på sykler, men siden jeg har litt ryggproblemer har jeg funnet ut at det viktigste med sykkelen er sittestillingen og komfort. Så jeg anbefaler hvis du har mulighet for det å prøve noen av syklene, så kan du se hvilken som "føles" best.

 

I den prisklassen så er det nok uansett ikke de store forsjellene tror jeg. Så uansett hva du velger, så blir du nok fornøyd tenker jeg =)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Diamant Allnatt fra Gsport. I tillegg til det som er nevnt veier den også 2 kilo mindre - noe som får mye betydning når du sykler i oppoverbakker. Dessuten er jeg veldig glad i serviceavtaler.. Hos GSport får du 2 års gratis service. XXL har 3 år. I Bergen har jeg vært borti en lokal butikk som også har serviceavtale (Sykkelbutikken). Utrolig behagelig å kunne levere inn sykkelen og få ting fikset istedenfor å måtte skru selv.. Ser selv etter ny hybrid for tiden, og serviceavtale er et must når jeg skal velge sykkel.

 

Om du skulle gå for Allnatt og stort sett har planer om å sykle på asfalt ville jeg vurdert å bytte ut dekkene med noen med mindre mønster. Den har tynne dekk, men for mye mønster for min smak..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...