hansarsclient Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Hei, jeg holder på og lage en client for et spill som heter runescape! det jeg vil er at man skal kunne skrive inn username i en textbox og trykker på en button så henter den lvlene fra siden og legger den in i formen siden jeg skal hente fra er: http://hiscore.runescape.com/hiscores.ws IGJEN! Dette er ikke en juksebot, dette er lovlig! Endret 20. juni 2009 av hansarsclient Lenke til kommentar
hansarsclient Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 split funksjonen Hvordan bruker jeg split funksjonen? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 split funksjonen Hvordan bruker jeg split funksjonen? http://msdn.microsoft.com/en-us/library/6x627e5f.aspx Der står alt du trenger og vite Lenke til kommentar
hansarsclient Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 split funksjonen Hvordan bruker jeg split funksjonen? http://msdn.microsoft.com/en-us/library/6x627e5f.aspx Der står alt du trenger og vite hehe takk for linken men suger i engelsk så skjønte ikke en dritt vært fall ikke når det var masse koder i tilleg Lenke til kommentar
hansarsclient Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Okey.. etter litt lesing tror jeg har skjønt det men nå gjenstår det bare hvordan henter jeg infoen jeg trenger fra nettsiden.. hva trenger jeg? en webbrowser som står på denne siden? Og en annen ting: jeg skal gjøre sånn at man kan skrive inn username osv og siden er ikke sånn at du kan gjøre dette Private Sub Button1_click() web1.Navigate ("www.highscore.com/account=" + text1.text + "/lookup") end sub 'web1 = webbrowser1 'text1 = textbox1 hva kan jeg gjøre?? Endret 22. juni 2009 av hansarsclient Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ikke noe frekt ment.. Men om du skal sattse litt på programmering er egentlig Engelsk ett minstekrav. Du burde først lære deg engelsk, så sjekke ut www.msdn.com, der står alt du trenger og vite om Visual Studio. Ellers så er det jo mange tutorials\guider på google som kan gi deg svaret. Er faktisk noe på youtube også . Om du er veldig fersk i programmering burde du også starte med noe enklere slik at du forstår hva du gjør, ikke bare lime inn en kode og sattse på at den funker som den skal. Gjør du dette blir du nok en top programmerer en dag^^ Lenke til kommentar
brgr Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Som Merkoen sa, begynn med enkle ting. Det du kan sette deg inn i er WebClient klassen. Denne inneholder noen gode funksjoner for å laste ned innhold fra nettet. Så vil du bruke split/midle/substring (valgene er mange) for å finne frem til tabellen. For så å overføre resten til veriabler / eller hva du nå enn velger. Kanskje lage en structure som inneholder data som, brukernavn, link til bruker, rank, level, xp. (dvs. de dataen du kunne hente utifra den lille tabellen der. Men selvsagt, hvis du ikke skjønte mer enn 1 ord(om så mange) av de forskjellige funksjonene og klassene jeg sa her nå. Så vet du att du har startet på ett nivå du ikke er kapabel til å overgå som du står nå. Begynn derfor med noe enklere. Som å dra frem engelskboka di igjen og pugge gloser? Edit: En liten(stor) ting til. Dropp VB6! Gå over til dagen mer standard språk. VB.NET(VB9). VB6 burde vært bannlyst. Endret 22. juni 2009 av brgr Lenke til kommentar
hansarsclient Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Som Merkoen sa, begynn med enkle ting. Det du kan sette deg inn i er WebClient klassen. Denne inneholder noen gode funksjoner for å laste ned innhold fra nettet. Så vil du bruke split/midle/substring (valgene er mange) for å finne frem til tabellen. For så å overføre resten til veriabler / eller hva du nå enn velger. Kanskje lage en structure som inneholder data som, brukernavn, link til bruker, rank, level, xp. (dvs. de dataen du kunne hente utifra den lille tabellen der. Men selvsagt, hvis du ikke skjønte mer enn 1 ord(om så mange) av de forskjellige funksjonene og klassene jeg sa her nå. Så vet du att du har startet på ett nivå du ikke er kapabel til å overgå som du står nå. Begynn derfor med noe enklere. Som å dra frem engelskboka di igjen og pugge gloser? Edit: En liten(stor) ting til. Dropp VB6! Gå over til dagen mer standard språk. VB.NET(VB9). VB6 burde vært bannlyst. bruker ikke vb6 men vb2008 og takk for tipse om webclient Endret 22. juni 2009 av hansarsclient Lenke til kommentar
brgr Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Koden som stod var veldig VB6 look-a-like :-\ Men bra. d er du ett stykke på vei Lenke til kommentar
hansarsclient Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Koden som stod var veldig VB6 look-a-like :-\Men bra. d er du ett stykke på vei ja du så på den command_button du!? så jeg hadde blanna så er endret nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå