SemikolonP Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Jeg har et USB-modem for mobilt bredbånd fra Netcom. Jeg så nylig test av en WLAN ruter med USB-tilkobling med slikt, men vi har ikke en tusenlapp til overs akkurat nå. Så jeg tenkte å koble modemet til en laptop, og så via ethernet videre til en router eller switch. Laptopen har Win2003. Skal det være mulig? Tenkte også å sette opp en "timeplan" på serveren slik at den f.eks. kun tillater tilkobling mellom 17:00 og 8:00 på hverdager og hele dagen på lørdag og søndag (Connect Fritid), men det skal vel være lettere? Edit: En linux-distro som OS går også ann. Gjerne en som tar under 123MB om det finnes. (da kan jeg bruke min gamle laptop med CF-minnekort) Endret 20. juni 2009 av ;P Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Windows tillatter deg vel å dele tilkoblingen (Høyreklikk på den og velg "Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til gjennom denne datamaskinens internett-tilkobling" elns), så er det vel bare å teste ivei? Om du skal ha router tilkoblet så må du sikkert knote litt med DHCP-konfigurasjonene. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Nå har jeg fått til å dele internett-tilkoblingen. Måtte sette routeren opp med fast IP. Var ikke lettere enn det, nei. Nå gjelder det bare å sette opp en planlegger eller et skript eller noe. Det skal gjøre så man ikke får koblet til mellom 8 og 17 på hverdager, og i tillegg koble ut ved kl 8 i ukedagene. Noen som vet åssen man får til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå