CurSe Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 pc'n min får ofte denne meldingen når jeg skrur av pc'm: WINDOWS BESKYTTELSESFEIL.DU MÅ STARTE MASKINEN PÅ NYTT. Hva er galt da? Jeg har WindowsME, og har sikkert formatert pc'n 10 ganger de 2 siste månedene... Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Det er det jeg sier, Windows ME er et av de verste OSene man kan få for penger. Jeg vil råde deg til å installere enten w98, w2k eller wXP. De to sistnevnte er de beste. Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg må si meg enig med sintbrus ( :wink: kult nick btw...) WinME er kjent for å lage problemer. dessverre kan jeg ikke si deg hva som er galt. Det kan være alt fra en driver som lager konflikt med Windows til at Windows selv "bugger" som bare F***. Jeg tror du vil gjøre godt i å installere enten Win2000 eller WinXP. Bare som en liten erfaring fra meg selv: Da jeg skulle installere WinME (hadde brukt 98 en god stund og ME var nettopp kommet), gikk det helt fint til installasjonen skulle restarte for siste gang. Den gode velkjente "Windows is now loading for the first time" meldinga lyste over skjermen, og alt var vel. Så ble plutselig skjermen blå, og det stod: "Windows Kernel Error" + masse error coder o.l. Javel, tenkte jeg. Prøver en gang til med en anned CD jeg.... Joda, så bra ut. Nok en gang kom loader for første gang melding. Så kom blåskjermen nok en gang, denne gangen med en "General Protection Error". Jeg spikra ME cd'n til veggen, og der henger den ennå. Både jeg og kameratene mine har bare hatt trøbbel me WinME (og Win98SE av en eller annen grunn). Så, lytt til fornuften og installer 98, 2000 eller XP. Lykke til! Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Juzamsig. Windows protection error blir som regel forårsaket av at en vxd driver ikke blir "lastet" eller "ikke lastet".(vxd = virtual device driver) Noen ganger står det hvilken vxd som laster eller ikke laster. Det må du prøve å se. (fleste tilfeller ser man det ikke). Det kan være en konflikt med forskjellige drivere, det kan være registry som er skadet, det kan være fysisk I/O eller ram konflikt etc. Listen er så lang at jeg tør nesten ikke å begynne å ramse opp alt. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Det er nok ikke ME sin feil, og det skjønner du vel siden du har formatert 10 ganger. Du har nok et hardware problem, eller et driverproblem. Skriv litt mer om komponentene dine så kanskje vi kan hjelpe deg litt mer... Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Det kan godt vere ME sin feil at han ikke får til maskina si! Jeg installerte det opptil flere ganger, men det ville ikke fungere. Da sa jeg "til bevels med det" og installerte w2k. Det fungerte som en drøm, nå har jeg wXP, og det fungerer som bare juling :smile: Jeg sier ikke at det er ME som er grunnen. Men det kan vere en av flere grunner. Slik var det hvertfall med meg, og det kan ikke du protestere på :razz: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 min erfaring med ME er en uke.. det er ikke grunnløst.. er enig i alle utsag her.. skulle bare skrive min støtte erklæring.. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Spørs om jeg kan si alt om den dritten som er i pc'n min for noe har føkka me hotmail konton min, og d er der jeg har all infoen,men jeg skal skrive opp litt likevel: amd 1ghz Soundblaster live 5.1 player asus geforce2 mx tv out Epox 8KTA3+ PRO hovedkort socket-A Western Digital 40.0GB 7200rpm ATA-100 plextor 24/10/40 52x cd-rom pc 133 256mb ram nettverkskort noe mer du må vite eller? takker for svarene forresten Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg har brukt ME i ett år , og har opplevd mye mindre problemer enn med 98. De tilfellene med problemer med ME jeg har hatt, har jeg vært skyld i selv. Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Sintbrus. Jo det kan jeg protestere på,(generelt)ikke på at du hadde problemer. Systemet ditt skal bare starte de forskjellige operasjoner du ber det om å utføre ikke sant? Hvis man da har noe "jern" i maskinen som ikke er tilpasset systemet så blir det "rusk". Derfor er det veldig viktig å ha rette drivere til systemet for at det skal virke. De som bygger maskiner selv og bytter komponenter omtrent hver dag har masse mere problemer en med en maskin som for eks: Compaq. SR1Data.KonsulentTjenester. [ Denne Melding var redigert av: SR1Data på 2002-01-24 01:14 ] Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 multicom koblet opp pc'n min.Jeg kan ikke en dritt om å skru i en pc. Det eneste jeg har gjort er å sette nytt lydkort og nettverskkort i pc'n min(men det kan jeg)... Noen som har peiling på hv som er galt? Jegb har lyst til å installere win2000, men den skal visst funke dårlig med spill,er det sant eller? Hva med winxp? er det bra til spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå